Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4313
Назва: Имиджевое взаимодействие в системе „Преподаватель– студент“ как средство повышения качества профессионального образования
Автори: Довга, Тетяна Яківна
Dovga, Tetiana
Ключові слова: pedagogical interaction
subject-subject interaction
„teacher – student” system
image of a teacher
image interaction
future specialist
professional education
Дата публікації: 2019
Видавництво: Издательство ЕКС-ПРЕС
Бібліографічний опис: Довга Т. Я. Имиджевое взаимодействие в системе „Преподаватель– студент“ как средство повышения качества профессионального образования / Татьяна Яковна Довга // Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: актуални проблеми, съвременни изследвания, опит: Сборник с научни доклади. - Четвърта книга. – Габрово: Издательство ЕКС-ПРЕС, 2019. С. 45-51.
Короткий огляд (реферат): (en) The article highlights the interaction problem of subjects of the pedagogical process. The concepts of „nteraction”, „pedagogical interaction”, „subject – subject interaction” are defined. The characteristics of an effective subject-subject pedagogical interaction between students and the teacher at the university are identified. It has been suggested that the subject-subject interaction ensures the student’s personal growth, the formation of his subjectivity in the process of in the professional training process, contributes to the personal and professional growth and development of the teacher. The leading role of the teacher in the educational process of an institution of higher education is shown. The essence of image interaction in the system „teacher – student” is revealed. The content of the teacher’s personal-professional image as an integrative quality, consisting of external and internal characteristics that directly affect the quality of professional education of future specialists, is indicated. In the process of image interaction with the teacher, the student’s personal self-affirmation is exercised, a model of professional activity is mastered.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4313
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.