Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3828
Назва: Інформаційно-технологічне забезпечення фахової підготовки в технологічній освіті на прикладі курсу «Основи техніки та технологій»
Інші назви: Информационно-технологическое обеспечение профессиональной подготовки в технологическом образовании на примере курса «Основы техники и технологии»
Information technological support of vocational training in technological education on the example of the course «Bases of the equipment and technologies»
Автори: Озірний, Віталій Володимирович
Озирный, Виталий Владимирович
Ozirny, Vitaly Vladimirovich
Рябець, Сергій Іванович
Рябец, Сергей Иванович
Ryabets, Sergey Ivanovich
Ключові слова: інформаційно-технологічне забезпечення
навчальний контент
основи техніки і технологій
вчитель трудового навчання
информационно-технологическое обеспечение
учебный контент
основы техники и технологий
учитель трудового обучения
information technological support
educational content
bases of the equipment and technologies
teacher of labor training
Дата публікації: 2018
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Озірний В. В. Інформаційно-технологічне забезпечення фахової підготовки в технологічній освіті на прикладі курсу «Основи техніки та технологій» / Віталій Володимирович Озірний, Сергій Іванович Рябець // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – Вип. 168. – С. 173-177.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті розглянуто інформаційно-технологічний супровід професійної підготовки майбутнього вчителя трудового навчання. Продемонстровано схему дидактичного інформаційно-технологічного комплексу до навчально-методичного забезпечення вивчення курсу та визначено навчальний контент із курсу «Основи техніки та технологій.
(ru) В статье рассмотрено информационно-технологическое сопровождение профессиональной подготовки будущего учителя трудового обучения. Продемонстрировано схему дидактического информационно-технологического комплекса для учебно-методического обеспечения изучения курса и определен контент курса «Основы техники и технологий».
(en) The article considers information and technological support for the professional training of the future teacher of labor training. In its content, information and technological support unites the forms of organization, methods and techniques with the corresponding means of information technology. A special place here belongs to pedagogical software, which consists of the content and software. The scheme of the didactic information and technological complex for the teaching and methodological support of the study of the subject is demonstrated and the content of the course «Bases of the Equipment and Technologies» is defined. The training content for the provision of training for teachers of labor training can include: didactic complexes of information support; electronic educational and methodical publications; network electronic resources; typical sets of information support tools; smartcases; electronic interactive educational resources; software for independent design of electronic educational resources; educational and technological software, imitation environments; computer-aided design systems; educational and game software; pedagogical software of educational disciplines; demonstration electronic resources; automated systems for assessing and controlling knowledge, etc. When selecting the components of the course, attention is drawn to the possibilities of the educational institution itself, as well as to such basic characteristics of teaching aids as accessibility, free-of-charge, ease of use, efficiency, effectiveness and others. On the example of the software service Googh on the basis of its software products, the possibilities for creating electronic training courses (the Google Sites New site) with the corresponding training management system (Google Classroom) are shown. The latter makes it possible to create an arbitrary collective activity within the framework of integrated training of future specialists. It is pointed out that the study of the formation of integrated educational content on labor training and its development into a unified educational space is promising.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3828
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.