Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТрифонова, Олена Михайлівна-
dc.contributor.authorТрифонова, Елена Михайловна-
dc.contributor.authorTryfonova, Olena Mykhaylivna-
dc.date.accessioned2021-09-24T07:17:27Z-
dc.date.available2021-09-24T07:17:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationТрифонова О. М. Навчання фізико-технологічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологій / Олена Михайлівна Трифонова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – Вип. 168. – С. 262-267.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3833-
dc.description.abstract(ua) У статті розглядається проблема удосконалення методики навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології» у світлі вимог технологічно-інформаційної революції. Проаналізовано специфіку підготовки зазначених фахівців та встановлено, що єдиного системного підходу до окреслення проблем удосконалення методики навчання фізико- технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп ’ютерні технології» в аспекті використання інноваційних технологій зроблено не було. У статті запропоновано шляхи осучаснення навчального експерименту під час навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології». Обґрунтовано впровадження елементів основ робототехніки до змісту курсів фізико-технологічних дисциплін.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассматривается проблема совершенствования методики обучения физико-технологических дисциплин в процессе подготовки будущих инженеров-педагогов по специальности 015.10 «Профессиональное образование. Компьютерные технологии» в свете требований технологически-информационной революции. Проанализирована специфика подготовки указанных специалистов и установлено, что единого системного подхода к разработке проблем совершенствования методики обучения физико-технологических дисциплин в процессе подготовки будущих инженеров- педагогов по специальности 015.10 «Профессиональное образование. Компьютерные технологии» в аспекте использования инновационных технологий сделано не было. В статье предложены пути осовременивания учебного эксперимента во время обучения физико-технологическим дисциплинам в процессе подготовки будущих инженеров- педагогов по специальности 015.10 «Профессиональное образование. Компьютерные технологии». Обоснованно внедрение элементов основ робототехники в содержание курсов физико-технологических дисциплин.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article deals with the problem of improving the methodology of teaching physical and technological disciplines in the process ofpreparing future engineers-teachers in the specialty 015.10 «Professional education. Computer technologies» in light of the requirements of the technological and information revolution. The specifics of the training of these specialists were analyzed and the unified system approach to the definition of problems of improving the methodology of teaching physical and technological disciplines in the process of preparation of future engineers-teachers in the specialty 015.10 «Professional education. Computer technologies» in the aspect of the use of innovative technologies was not made. The article suggests ways of updating the educational experiment during the study of physical and technological disciplines in the process of preparing future engineer-teachers in the specialty 015.10 «Professional education. Computer Technology». The introduction of the elements of the robotics basis to the content of courses in physical and technological disciplines is substantiated. It has been established that in addition to material and technical support, the modern school should have a competent specialist who, at a high scientific and methodological level, would provide an educational process with all available means of study, where computer technologies take the lead. We have prepared a methodology for preparing future specialists in the specialty 015.10 «Professional education. Computer technologies» based on modern experimental kits and platforms. Prospects for further research are related to the development of specific methodological recommendations for the use of this equipment in the educational process of training future engineers-teachers in the specialty 015.10 «Professional education. Computer Technology».uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectметодика навчанняuk_UA
dc.subjectфізико-технологічні дисципліниuk_UA
dc.subjectробототехнікаuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectкомп’ютерні технологіїuk_UA
dc.subjectпідготовка інженерів-педагогівuk_UA
dc.subjectметодика обученияuk_UA
dc.subjectфизико-технологические дисциплиныuk_UA
dc.subjectробототехникаuk_UA
dc.subjectпрофессиональное образованиеuk_UA
dc.subjectкомпьютерные технологииuk_UA
dc.subjectподготовка инженеров-педагоговuk_UA
dc.subjectmethodology of traininguk_UA
dc.subjectphysical and technological disciplinesuk_UA
dc.subjectroboticsuk_UA
dc.subjectvocational educationuk_UA
dc.subjectcomputer technologiesuk_UA
dc.subjecttraining of engineers-teachersuk_UA
dc.titleНавчання фізико-технологічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологійuk_UA
dc.title.alternativeОбучение физико-технологическим дисциплинам будущих специалистов компьютерных технологийuk_UA
dc.title.alternativeTraining of physics and technology disciplines of future specialists of computer technologiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові видання каф-ри природничих наук і методик їхнього навчання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.