Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/658
Title: The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development
Authors: Ratsuоl, Anatoliy
Ratsuol, Angela
Рацул, Анатолій Борисович
Рацул, Анжела Володимирівна
Keywords: корекційна педагогіка
діти зі спеціальними потребами
соціальна адаптація
реабілітація
correction pedagogics
becoming
development
children with special needs
social adaptation and rehabilitation
Issue Date: 2014
Publisher: КДПУ ім. В. Винниченка
Citation: Ratsuol A. The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development / Anatoliy Ratsuol, Angela Ratsuol // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 125. - С. 171-176.
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: (UA) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їх навчання і виховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їх розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації, широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.
(EN) The article deals with the unity of correction pedagogics as a science of physiological patterns of children with developmental problems of learning and education, especially the education of children with special needs and peculiarities of their development ways of social adaptation and rehabilitation, is widely considered becoming and development of correction pedagogic.
URI: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/658
Appears in Collections:Наукові видання каф-ри корекційної освіти та здоров’я людини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The essence of correctional pedagogy as a science formation and development_125.pdf145,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.