Використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва

Abstract
У статті розглядаються особливості професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва, обґрунтовуються педагогічні умови даного процесу, доведено ефективність використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки.
The article covers the problem of professional formation of future teachers of music art in the study of musical-theoretical disciplines. The article discusses the features of the professional development of future music teachers, based pedagogical conditions of the process, we have proved the effectiveness of the use of multimedia technology in the music – theoretical training. Analysis of scientific-methodical literature allows to conclude that the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training is the leading pedagogical condition of professional formation of future teachers of musical art.
Description
Keywords
професійне становлення, вчитель музичного мистецтва, музично-теоретична підготовка, мультимедійні технології, professional development, future teachers of musical art, musically-theoretical preparation, multimedia technology
Citation
Локарєва Ю. В. Використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / Юлія Валеріївна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 125. - С. 112-116.