Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/608
Title: Уміння вчитися у системі ціннісних орієнтацій особистості: ретроспективне осмислення
Authors: Довга, Тетяна Яківна
Keywords: ціннісні орієнтації
цінності
діяльність
вміння вчитись
загальнонавчальні уміння
загальнонавчальні навички
особистість
молодший школяр
value orientations
values
activities
ability to learn
general training skills
personality
the youngest pupils
Issue Date: 2014
Publisher: КДПУ ім. В. Винниченка
Citation: Довга Т. Я. Уміння вчитися у системі ціннісних орієнтацій особистості: ретроспективне осмислення / Тетяна Яківна Довга // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 125. - С. 71-74.
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: У статті представлено вміння вчитись як ціннісну орієнтацію особистості. Показано розвиток проблеми вміння вчитись в другій половині ХХ століття та його трансформацію в загальнонавчальні уміння і навички.
This article presents the ability to learn how to value orientation of the individual, shows his role in the formation and development of the individual pupils are given in terms of the outstanding teachers of the past to the problem of skills to learn. Particular attention is paid to the development problems of the ability to learn in the second half of the twentieth century. Disclosure of research known Soviet educators and psychologists in the 70's and 80 's of the last century. It was during this period occurred the most intensive study of the problem to learn skills that led to his transformation into general training skills. At the same time set up special training programs in which these skills are seen as a means and the result of education.
URI: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/608
Appears in Collections:Наукові видання каф-ри педагогіки дошкільної та початкової освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.