Самоосвітня діяльність майбутнього вчителя: теоретичний аспект

No Thumbnail Available
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КДПУ ім. В. Винниченка
Abstract
У статті проаналізовано різні підходи до змісту поняття "самоосвіта", визначено особливості та значення самоосвітньої діяльності для майбутнього вчителя як однієї з форм особистісного та професійного самовдосконалення; обґрунтовано необхідність формування у майбутніх учителів готовності до самоосвітньої діяльності.
In this article examines different approaches to content notion of «self-education». Self-education of the personality is seen as a conscious kind of activity, which includes the need for personality-professional development and directed in accordance to the motivation and goals of the individual. Self-education is one of the fundamental needs of the individual. The features and values of self-education for future teachers as an one form of personal and professional self-perfection is defined as a condition of development in the teacher's ability to self-realization creativity, direction on self-development throughout life. The necessity of the formation of future teachers' readiness for self-education is substantiated.
Description
Keywords
самоосвіта, самоосвітня діяльність, неперервна освіта, пізнавальні потреби, потреби у самоосвітні, готовність до самоосвіти, ознаки самоосвіти, самовдосконалення, самовиховання, self-education, self-education activity, continuous education, cognitive needs, the need for self-education, preparedness for self-education, signs of self-education, self-perfection, self-upbringing
Citation
Уйсімбаєва Н. В. Самоосвітня діяльність майбутнього вчителя: теоретичний аспект / Наталія Василівна Уйсімбаєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 131. - С. 204-208.