Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/604
Title: Самоосвітня діяльність майбутнього вчителя: теоретичний аспект
Authors: Уйсімбаєва, Наталія Василівна
Keywords: самоосвіта
самоосвітня діяльність
неперервна освіта
пізнавальні потреби
потреби у самоосвітні
готовність до самоосвіти
ознаки самоосвіти
самовдосконалення
самовиховання
self-education
self-education activity
continuous education
cognitive needs
the need for self-education
preparedness for self-education
signs of self-education
self-perfection
self-upbringing
Issue Date: 2014
Publisher: КДПУ ім. В. Винниченка
Citation: Уйсімбаєва Н. В. Самоосвітня діяльність майбутнього вчителя: теоретичний аспект / Наталія Василівна Уйсімбаєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 131. - С. 204-208.
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: У статті проаналізовано різні підходи до змісту поняття "самоосвіта", визначено особливості та значення самоосвітньої діяльності для майбутнього вчителя як однієї з форм особистісного та професійного самовдосконалення; обґрунтовано необхідність формування у майбутніх учителів готовності до самоосвітньої діяльності.
In this article examines different approaches to content notion of «self-education». Self-education of the personality is seen as a conscious kind of activity, which includes the need for personality-professional development and directed in accordance to the motivation and goals of the individual. Self-education is one of the fundamental needs of the individual. The features and values of self-education for future teachers as an one form of personal and professional self-perfection is defined as a condition of development in the teacher's ability to self-realization creativity, direction on self-development throughout life. The necessity of the formation of future teachers' readiness for self-education is substantiated.
URI: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/604
Appears in Collections:Наукові видання каф-ри педагогіки та освітнього менеджменту



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.