Підвищення мотивації майбутніх учителів фізичної культури до навчальної діяльності засобами ігрових технологій

Abstract
У статті здійснена спроба обґрунтування необхідності підвищення мотивації студентів факультету фізичного виховання до навчальної діяльності. З’ясовано, що підвищення мотивації майбутніх учителів фізичної культури можливе за умови використання комплексу ігрових інновацій.
The article is an attempt to justify the need to increase the motivation of students of physical education for learning activities. It was found that increasing the motivation of future teachers of physical education possible when using complex gaming innovation. Formation of motivation of students to the knowledge of the activities carried out directly, so there is a need to diversify the types of teaching and learning of students gradually complicate the tasks they solve during this activity. The modern system of physical education involves the widespread use of mobile games, which is a major means of improving motor performance of students forming a positive motivation for training and education of moral, aesthetic and volitional personality traits. To increase motivation of students to the learning of students in the learning process has been implemented in a complex gaming technology. We have determined that he has a sufficient advantage over other means of classes and is at the highest level of student interests.
Description
Keywords
студент, мотивація, майбутній вчитель, фізична культура, ігрові технології, майбутній вчитель фізичної культури, student, motivation, future teacher, physical education, gaming technology
Citation
Мельник А. О. Підвищення мотивації майбутніх учителів фізичної культури до навчальної діяльності засобами ігрових технологій / Анастасія Олександрівна Мельник // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 131. - С. 131-135.