Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/584
Назва: General concets and ideas ofhigher pedagogical education in poland
Автори: Savchenko, Natalia
Савченко, Наталія Сергіївна
Ключові слова: загальнорозвиваюча концепція
загальнопрофесійна концепція
професійно-спеціалізована концепція
технологічна
гуманістична
функціональна орієнтація у підготовці вчителів
концепція багатосторонної педагогічної підготовки
developing of concepts of general concept
the concept of a specialized professional
technological
humanistic
functional orientation of teacher training
the concept of multilateral teacher training
Дата публікації: 2014
Видавництво: КДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Savchenko N. General concets and ideas ofhigher pedagogical education in poland / Natalia Savchenko // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 131. - С. 22-26.
Серія/номер: педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): У статті розкривається сутність загальних концепцій вищої педагогічної освіти у Польщі. В працях польських педевтологів глибоко досліджується національний і закордонний теоретичний доробок у сфері педагогічної освіти, пропонуються нові орієнтації, концепції і моделі підготовки вчителів, застосування яких видається перспективним з врахуванням умов праці вчителів на початку ХХІ сторіччя.
The article reveals the general concepts of higher pedagogical education in Poland. In the works of Polish pedevtologists deeply explores national and foreign heritage in the field of teacher education, offer new orientation, concepts and models of teacher training, the use of which is considered to be promising with regard to the conditions of teachers' work in the early twenty-first century. Of general concept postulates that education should primarily serve the development of the individual (and therefore have a general developmental ha rakter). This higher education should include mastering works of science, transfer of best cultural, scientific and educational traditions, training young people for social and professional activities. It is believed that this is enough for a future teaching job. This concept is embodied in the model of university higher education. It should be noted that pedagogical training proponents of this concept is seen as possible (and even desirable), but do not consider it obligatory tion. The reason for this is a long tradition of classical universities in Poland, Ukraine and other Europian countriesthere is a desire to limit the amount of teaching subjects in the curriculum non-teaching faculty.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/584
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
General concets and ideas ofhigher pedagogical education in poland4.pdf119,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.