Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5073
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОкольнича, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorОkolnycha, Tetiana Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2023-12-22T11:45:57Z-
dc.date.available2023-12-22T11:45:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationОкольнича Т. В. Андрагогічний підхід у підготовці здобувачів вищої освіти: традиції і тенденції розвитку / Тетяна Володимирівна Окольнича // Наукові записки ЦДУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. ун-т ім. В. Винниченка. – Кропивницький, 2023. – Вип. 211. – С. 28-32.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5073-
dc.description.abstract(ua) У статті, на основі аналізу праць вітчизняних науковців з’ясовано теоретичні засади андрагогічного підходу у підготовці здобувачів вищої освіти. На основі здійсненого аналізу автор констатує, що в сучасному науковому дискурсі андрагогіка позиціонується як «наука про освіту дорослих» та «педагогіка дорослих». У контексті андрагогічного підходу представлено теоретичні засади навчання дорослих: особисте уявлення про навчання; досвід навчання; готовність учитися; орієнтація на навчання. Підготовка майбутніх фахівців на андрагогічних принципах навчання, передбачає трансформацію навчальної діяльності студента у професійну з поступовою зміною пізнавальних потреб та мотивів, цілей, вчинків й дій, засобів, предмета та результатів на професійні; створення певних педагогічних умов для можливості визначення студентом власних цілей та способи їх досягнення, за для руху його діяльності від навчання до праці. У статті обґрунтовано доцільність застосування андрагогічного підходу у професійній підготовці здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти. Організація навчання в магістратурі та аспірантурі потребує наступності у навчанні – охоплює наступність форм, методів, змісту, умов та засобів навчання дорослих, відповідно до їх потреб на різних етапах неперервної освіти. Відтак неперервна освіта характеризується в контексті реалізації концепції «освіта впродовж життя» як взаємопроникнення трьох видів освіти: формальної, неформальної та інформальної. У підготовці здобувачів другого та третього рівнів вищої освіти пріоритетними принципами навчання є: неперервності, опори на особистий досвід, відкритості, рефлексійності, практико-орієнтованості, пріоритету внутрішніх мотивів у навчанні; спрямованості професійної підготовки на цілісне формування і розвиток особистості дорослого; індивідуального зворотного зв’язку. Обґрунтовуючи перехід на структуровані освітньо-наукові програми як чинник інтеграції андрагогічного підходу у підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії, визначено мету андрагогічного підходу – проєктування такого розвивального освітньо-наукового середовища аспірантури, яке засновано на суб’єкт-суб’єктній взаємодії, що пробуджує здатність аспірантів діяти відповідно актуальній чи перспективній освітній ситуації. Автор зауважує, що в освіті дорослих важливою є відкритість для нового досвіду «тут і зараз», у будь-який час, у будь-якому середовищі існують можливості для розвитку (особистісного, професійного, соціального та ін.).uk_UA
dc.description.abstract(en) Іn the article, on the basis of the analysis of the works of domestic scientists, the theoretical foundations of the andragogic approach in the training of students of higher education are clarified. Based on the analysis, the author states that in the modern scientific discourse, andragogy is positioned as "the science of adult education" and "adult pedagogy". In the context of the andragogic approach, the theoretical foundations of adult education are presented: personal perception of education; learning experience; willingness to learn; learning orientation. The training of future specialists based on andragogic principles of learning involves the transformation of the student's educational activity into a professional one with a gradual change of cognitive needs and motives, goals, deeds and actions, means, subject and results to professional ones; creation of certain pedagogical conditions for the student to determine his own goals and ways to achieve them, for the movement of his activity from study to work. The article substantiates the expediency of using the andragogic approach in the professional training of students of the second (master's) and third (educational) levels of higher education. The organization of education in master's and postgraduate studies requires continuity in education – it covers the continuity of forms, methods, content, conditions and means of learning adults, in accordance with their needs at various stages of continuous education. Therefore, continuous education is characterized in the context of the implementation of the concept of "lifelong education" as the interpenetration of three types of education: formal, informal and informal. In the preparation of students of the second and third levels of higher education, the priority principles of education are: continuity, reliance on personal experience, openness, reflexivity, practical orientation, priority of internal motives in education; the focus of professional training on the holistic formation and development of an adult's personality; individual feedback. Justifying the transition to structured educational and scientific programs as a factor of the integration of the andragogic approach in the preparation of higher education applicants for the degree of Doctor of Philosophy, the goal of the andragogic approach is determined –the design of such a developing educational and scientific environment of the graduate school, which is based on subject-subject interaction, which awakens the ability of graduate students to act according to the actual or prospective educational situation. The author notes that in adult education, it is important to be open to new experiences "here and now", at any time, in any environment, there are opportunities for development (personal, professional, social, etc.).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectандрагогікаuk_UA
dc.subjectпідготовка здобувачів вищої освітиuk_UA
dc.subjectмагістрантиuk_UA
dc.subjectаспірантиuk_UA
dc.subjectандрагогічний підхідuk_UA
dc.subjecttraining of higher education applicantsuk_UA
dc.subjectandragogyuk_UA
dc.subjectan androgogical approachuk_UA
dc.subjectmaster's studentsuk_UA
dc.subjectpostgraduate studentsuk_UA
dc.titleАндрагогічний підхід у підготовці здобувачів вищої освіти: традиції і тенденції розвиткуuk_UA
dc.title.alternativeThe andragogic approach in the training of higher education acquiresuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри педагогіки та спеціальної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.