Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5071
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСавченко, Наталія Сергіївна-
dc.contributor.authorSavchenko, Nataliia Serhiyivna-
dc.date.accessioned2023-12-22T11:45:43Z-
dc.date.available2023-12-22T11:45:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСавченко Н. С. Розвиток освіти на Єлисаветградщині (друга половина ХІХ ‒ початок ХХ століття) / Наталія Сергіївна Савченко // Наукові записки ЦДУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький, 2023. - Вип. 211. – С. 48-56.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5071-
dc.description.abstract(ua) У статті окреслено провідні тенденції розвитку освіти на Єлисаветградщині у період друугої половини XIX ‒ початку ХХ століття, обґрунтовано специфічні особливості системи освіти регіону в зазначений період, розкрито досягнення й прорахунки. Кожний регіон України має неповторний етнічний автопортрет, самобутні історикокультурні традиції, специфічне культурне середовище та культурно-освітній простір. Єлисаветградщина відома своїми своєрідними культурними та освітянськими традиціями, які обумовили формування досить яскравої педагогічної самобутності, яка проявилася в специфічності системи освіти, у просвітницькій діяльності діячів освіти та культури, оригінальності педагогічних пошуків. У стінах навчальних закладів Єлисаветградського краю формувався досвід поєднання двох рівнів освіти – загальноосвітньої і професійної шкіл. Досліджуваний період характеризувався непослідовністю освітньої політики царського уряду. Незважаючи на об'єктивну потребу в реформуванні освіти, на корінні зміни царат не пішов, з кінця ХІХ століття і до початку ХХ століття відбувалися лише часткові позитивні зрушення в структурі системи освіти. Головними особливостями пануючої в той час освітньої парадигми були: переважна спрямованість системи освіти на реалізацію потреб суспільства; обмежений характер змісту освіти, його релігійна спрямованість; охоплення навчанням незначної частини населення; детермінація системи освіти соціально-економічними факторами; її відокремленість від сучасних світових тенденцій розвитку освіти. До особливостей регіональної системи освіти можна віднести: відсутність вищих навчальних закладів; високу активність у вирішенні проблем освіти в регіоні проявляли земства, які намагалися відкрити доступ до елементарної освіти дітям з усіх верств населення; той факт, що починає проявлятися переважна спрямованість формування системи професійної освіти на реалізацію господарсько-економічних потреб регіону; невідповідність рівня розвитку системи освіти темпам зростання населення; невідповідність найважливіших елементів системи освіти (зміст навчально-виховного процесу, мова викладання тощо) національному складу населення, хоча і спостерігалося створення різних типів народних шкіл для етнічних груп переважно за приватної ініціативи. Щодо професійного статусу педагога в історії вітчизняних середніх навчально-виховних закладів, то вирішальний вплив мала низка чинників: соціально-політичні умови життя в країні; урядова політика в галузі середньої школи та вищої педагогічної освіти; заходи з підвищення престижу педагогічної професії й авторитету педагога в суспільстві; особливості науково-методичної роботи з педагогами в освітніх закладах; ефективність системи професійної підготовки педагога та підвищення його кваліфікації.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article outlines the leading trends in the development of education in the Yelisavetgrad region in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries, substantiates the specific features of the region's education system in this period, and reveals achievements and failures. Each region of Ukraine has a unique ethnic self-portrait, distinctive historical and cultural traditions, a specific cultural environment and cultural and educational space. The Yelisavethrad region is known for its peculiar cultural and educational traditions, which led to the formation of a rather vivid pedagogical identity, which manifested itself in the specificity of the education system, in the educational activities of educational and cultural figures, and in the originality of pedagogical research. Within the walls of educational institutions of the Yelisavetgrad region, the experience of combining two levels of education - general and vocational schools - was formed. The period under study was characterized by inconsistency in the educational policy of the tsarist government. Despite the objective need to reform education, the tsarist regime did not make fundamental changes; from the late nineteenth century to the early twentieth century, only partial positive changes in the structure of the education system occurred. The main features of the prevailing educational paradigm at that time were: the predominant focus of the education system on meeting the needs of society; the limited nature of the content of education, its religious orientation; the coverage of a small part of the population by education; the determination of the education system by socio-economic factors; its isolation from modern world trends in education. The peculiarities of the regional education system include: the absence of higher education institutions; high activity in solving educational problems in the region was shown by zemstvos, which tried to open access to elementary education for children from all walks of life; the fact that the formation of the vocational education system is beginning to be predominantly focused on the realization of the economic and social needs of the region; the mismatch between the level of development of the education system and the rate of population growth; the mismatch between the most important elements of the education system (content of As for the professional status of the teacher in the history of domestic secondary educational institutions, a number of factors had a decisive influence: socio-political living conditions in the country; government policy in the field of secondary school and higher pedagogical education; measures to increase the prestige of the teaching profession and the authority of the teacher in society; peculiarities of scientific and methodological work with teachers in educational institutions; effectiveness of the system of professional training and professional development of teachers.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectформування системи професійної освіти на реалізацію господарсько-економічних потреб регіонуuk_UA
dc.subjectсистема професійної підготовки педагогаuk_UA
dc.subjectісторико-педагогічні дослідженняuk_UA
dc.subjectрелігійна спрямованістьuk_UA
dc.subjectдетермінація системи освіти соціально-економічними факторамиuk_UA
dc.subjectземстваuk_UA
dc.subjectелементарна освітаuk_UA
dc.subjectнародні школиuk_UA
dc.subjectсоціально-політичні умовиuk_UA
dc.subjecthistorical and pedagogical research, religious orientationuk_UA
dc.subjectdetermination of the education system by socioeconomic factorsuk_UA
dc.subjectzemstvouk_UA
dc.subjectelementary educationuk_UA
dc.subjectformation of a system of vocational education to meet the economic and social needs of the regionuk_UA
dc.subjectsocio-political conditionsuk_UA
dc.subjectsystem of professional teacher traininguk_UA
dc.subjectpublic schoolsuk_UA
dc.titleРозвиток освіти на Єлисаветградщині (друга половина ХІХ ‒ початок ХХ століття)uk_UA
dc.title.alternativeThe development of education in the Уelisavetgrad region (second half of the nineteenth - early twentieth century)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри педагогіки та спеціальної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.