Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5068
Назва: Використання андрогогічного підходу в системі підвищення кваліфікації педагогів
Інші назви: Using an androgogical approach in the system of professional development of teachers
Автори: Бабенко, Тетяна Василівна
Babenko, Tetyana Vasylivna
Ключові слова: андрагогічна модель навчання
підвищення кваліфікації педагогів
андрагогічний підхід
освіта дорослих
андрагогіка
andragogy
education of adults
an androgogical approach
professional development of pedagogical employees
andragogic model of education
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Бабенко Т. В. Використання андрогогічного підходу в системі підвищення кваліфікації педагогів / Тетяна Василівна Бабенко // Наукові записки ЦДУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький, 2023. - Вип. 211. – С. 72-77.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті розкрито сутність андрогогічного підходу та проаналізовано можливості його використання в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Звертається увага на з’ясування сутності понять «освіта дорослих» та «андрагогіка», які часто вживаються як синоніми. Встановлено, що поняття «андрагогічний підхід» утворено від поняття «андрагогіка» та запозичено в українську мову із зарубіжних, передусім англомовних джерел. Андрагогіка складає теоретичну основу навчання дорослих. Авторами наголошено, що предмет та методи андрагогіки формулювалися внаслідок виявлення специфічних особливостей організації освітнього процесу для дорослих порівняно з дітьми. На основі здійсненого аналізу виявлено такі відмінні риси: дорослому належить провідна роль у процесі свого навчання; дорослий учень прагне самореалізації, самостійності, самоврядування; дорослий має життєвий (побутовий, соціальний, професійний) досвід, який може бути використаний як важливе джерело навчання його самого, та його колег; доросла людина навчається для вирішення важливої життєвої проблеми та досягнення конкретної мети; дорослий розраховує на невідкладне застосування отриманих під час навчання вмінь, навичок, знань та якостей; навчальна діяльність учня значною мірою детермінується тимчасовими, просторовими, побутовими, професійними, соціальними чинниками, які або обмежують, або сприяють процесу навчання; процес навчання дорослого організований у вигляді спільної діяльності на всіх його етапах: діагностики, планування, реалізації, оцінювання та, певною мірою, корекції результатів навчальної діяльності. У публікації розкрито зміст і структуру андрагогічного підходу, які містять: вимоги до діяльності, принципи, форми і методи організації професійної перепідготовки й умови їх ефективного застосування (врахування індивідуальних особливостей, перебудову техніки взаємодії викладача зі студентами, самостійне навчання, спільну діяльність, опору на життєвий і професійний досвід, розвиток освітніх потреб тощо). Під андрагогічним підходом у підвищенні кваліфікації педагогів автори розуміють сукупність таких компонентів, як мета, принципи освіти дорослих, методи, прийоми, засоби підвищення кваліфікації, що ґрунтуються на відмінних рисах дорослих учнів. Обгрунтовано, що підвищення кваліфікації педагогів з використанням андрагогічного підходу спирається такі принципи навчання дорослих: принцип самостійного навчання; принцип кооперативної діяльності; принцип опори на досвід; індивідуалізація навчання; системність навчання; контекстність навчання; принцип актуалізації результатів навчання; принцип ефективності навчання; принцип розвитку освітніх потреб; принцип рефлективності (усвідомленості).
(en) The article reveals the essence of the androgogical approach and analyzes the possibilities of its use in the system of professional development of pedagogical employees. Attention is drawn to clarifying the essence of the concepts «education of adults» and «andragogy», which are often used as synonyms. It has been found that the concept of «andragogical approach» is derived from the concept of andragogy and borrowed into the Ukrainian language from foreign, primarily English-language sources. Andragogy constitutes the theoretical basis of adult learning. The authors noted that the subject and methods of andragogy were formulated due to the identification of specific features of the organization of the educational process for adults compared to children. Based on the carried out analysis, the following distinctive features were identified: the adult has a leading role in the process of his education; an adult student strives for selfrealization, independence, and self-determination; an adult has life (domestic, social, professional) experience that can be used as an important source of learning for himself and his colleagues; an adult learns to solve an important life problem and achieve a specific goal; the adult counts on the immediate application of skills, knowledge and qualities acquired during training; the student's educational activity is largely determined by temporal, spatial, domestic, professional, social factors that either limit or facilitate the learning process; the adult learning process is organized as a joint activity at all its stages: diagnosis, planning, implementation, evaluation and, to some extent, correction of the results of educational activities. The publication reveals the content and structure of the andragogic approach, which includes: requirements for activity, principles, forms and methods of organizing professional retraining and the conditions for their effective application (taking into account individual characteristics, restructuring the technique of teacher interaction with students, self-directed learning, joint activity, reliance on life and professional experience, development of educational needs, etc.). The authors understand the andragogical approach in improving the qualifications of teachers as a set of such components as the goal, principles of adult education, methods, techniques, means of advanced training based on the distinctive features of adult students. It is substantiated that the professional development of pedagogical employees using the andragogic approach is based on the following principles of adult education: the principle of independent learning; the principle of cooperative activity; the principle of relying on experience; individualization of training; systematic learning; contextual training; the principle of updating learning outcomes; the principle of training efficiency; the principle of development of educational needs; the principle of reflectivity (awareness).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5068
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри педагогіки та спеціальної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.