Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5029
Назва: Створення інноваційних освітніх програм в Україні: досвід і рекомендації країн ЄС
Інші назви: Creation of innovative educational programs in Ukraine: experience and recommendations of EU countries
Автори: Голуб, Олена Володимирівна
Різак, Галина Вікторівна
Ципляк, Наталія Олегівна
Ключові слова: освіта
трансформації
цифровізація
європейські практики
інноваційні підходи
education
transformations
digitalization
European practices
innovative approaches
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Голуб О. В. Створення інноваційних освітніх програм в Україні: досвід і рекомендації країн ЄС / Голуб Олена Володимирівна, Галина Вікторівна Різак, Наталія Олегівна Ципляк // Академічні візіі. – 2023. - Випуск 22. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8272020
Короткий огляд (реферат): (ua) В статті розглянуто досвід країн Європейського Союзу у формуванні інноваційних освітніх програм, які можуть бути корисні в українських реаліях. Мета дослідження – характеристика досвіду й основних рекомендацій країн ЄС для створення сучасних освітніх програм в Україні, базованих на інноваційних рішеннях і тенденціях. Для реалізації мети було використано насамперед теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, конкретизацію, абстрагування й прогностичний метод. У результатах наголошено на сучасних визначеннях інновації, які активно використовуються в науковій літературі й загальних принципах формування конкретних документів, що визначають перспективи розвитку освіти в країнах‐учасницях ЄС. Встановлено, що інновації в освіті – це процес впровадження нових об'єктів, методів, процедур, спрямованих на задоволення конкретних потреб суспільства. У Європейському Союзі існують окремі рекомендації щодо розвитку освіти, проте вони є необов'язковими для впровадження. Єдиний виняток – Болонський процес, програма якого здійснюється в усіх країнах‐членах ЄС. Більшість країн ЄС реалізували завдання професійної підготовки кваліфікованих спеціалістів шляхом міждисциплінарного навчання. Основні завдання розвитку навчальних закладів з професійно орієнтованими програмами навчання були майже однаковими у багатьох країнах Європейського Союзу. Вони спрямовані на задоволення актуальних потреб сучасного ринку праці й передбачають розробку прикладних характерних програм, впровадження нових технологій і методів організації навчання. В роботі наведено приклади інноваційних підходів до освіти та їхньої реалізації в деяких країнах Європейського союзу. Зокрема в Польщі зміни в освітній галузі стали важливими елементом перебудови та європеїзації соціуму. Складання новітніх освітніх програм сприятиме також гармонізації відносин і суспільного життя в Україні та ЄС. У висновках наголошено також на подальшій актуальності вивчення досвіду укладання нових програм у вищій освіті й створення їх відповідно до сучасних європейських тенденцій.
(en) The article examines the experience of the countries of the European Union in the formation of innovative educational programs that can be useful in Ukrainian realities. To implement such a task, theoretical research methods were primarily used: analysis, synthesis, induction, deduction, concretization, abstraction, and prognostic method. The purpose of the research is to characterize the experience and main recommendations of the European Union countries for the creation of modern educational programs in Ukraine. The results emphasize the modern definitions of innovation, which are actively used in scientific literature, and the general principles of the formation of specific documents that determine the prospects for the development of education in EU member states. It has been established that innovations in education are the process of introducing new objects, methods, and procedures aimed at meeting the specific needs of society. In the European Union, there are separate recommendations for the development of education, but they are not mandatory for implementation. The only exception is the well‐known Bologna process, the program of which is carried out in all member states of the European Union. Most of the countries of the European Union implemented the task of professional training of qualified specialists through interdisciplinary training. The main tasks of the development of educational institutions with professionally oriented training programs were almost the same in many countries of the European Union. These programs are aimed at meeting the current needs of the modern labor market and involve the development of applied characteristic programs, the introduction of new technologies, and methods of training organization. The work gives examples of innovative approaches to education and their implementation in some countries of the European Union. In particular, in Poland, changes in the education sector have become an important element in the restructuring and Europeanization of society. Compiling the latest educational programs will also contribute to the harmonization of relations and social life in Ukraine and the EU. The conclusions also emphasize the further relevance of studying the experience of setting up new programs in higher education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/5029
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри теорії та методики олімпійського і професійного спорту



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.