Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4951
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКричун, Людмила Петрівна-
dc.date.accessioned2023-10-09T05:46:32Z-
dc.date.available2023-10-09T05:46:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКричун Л. П. Особистісно орієнтоване навчання: технологія «мозкового штурму» в практиці навчання української мови й літератури в ЗЗСО / Людмила Петрівна Кричун // Наукові записки ЦДУ імені Володимира Винниченка. Серія: Філологічні науки : зб. наук. праць / відп. ред. С. П. Михида [та ін.]. - Кропивницький : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 2(205). – С. 92-98.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4951-
dc.description.abstract(ua) Публікація присвячена описові практики застосування однієї з технологій інтерактивного особистісно орієнтованого навчання – «мозкового штурму». У ній розглядається коротка передісторія виникнення технології й основні закономірності її використання в освітньому процесі навчання української мови й літератури в закладі загальної середньої освіти. Автор проаналізував сучасні досягнення у сфері вивчення підходів до організації особистісно орієнтованого навчання, а також інноваційних інтерактивних практик. У розвідці пропонуються варіанти застосування брейншторму на уроках української мови в шостому класі (під час вивчення теми «Словотвір), у сьомому класі (під час опрацювання теми «Дієприслівник як форма дієслова), у дев’ятому класі (на уроці української літератури під час аналізу образу Катерини з одно- йменної поеми Тараса Шевченка). Також у роботі представлено варіанти зорових опор, які апробовані авто- ром у процесі власної практичної діяльності як учителя та репетитора з української мови й літератури. У статті наведено конкретні рекомендації щодо застосування технології «мозкового штурму», крім того, проаналізовано як методичні зиски від її реалізації, так і проблемні моменти, що можуть виникнути в ході опрацювання окремих мовно-літературних тем за допомогою цієї технології. Наукова публікація окреслює перспективи досліджень у сфері особистісно орієнтованих підходів до навчання здобувачів освіти в сучасній школі загалом, з-поміж яких, зокрема, на особливу увагу заслуговує реалізація інтерактивної технології брейншторму на інтегрованих уроках у школі. Це дослідження може бути цікавим для викладачів методик української мови й літератури, а також для вчителів-філологів закладів загальної середньої освіти, оскільки воно містить своєрідні алгоритми структурування етапів уроків різних типів із застосуванням технології «мозкового штурму».uk_UA
dc.description.abstract(en) This paper describes the procedure how brainstorming, one of the personally-oriented learning interactive techniques, is to be applied and practiced. The author delivers some brief early history of this technique establishment and its main regularities which are to be followed at the courses of the Ukrainian language in modern comprehensive secondary schools. Contemporary achievements have been analysed to study the personally-oriented learning approaches as well as some innovative interactive practices. This paper describes the procedure to use different variants of brainstorming during Ukrainian language classes in Form 6 (Topic “Word-building”), Form 7 (Topic “Diiepryslivnyk as the Form of the Verb”), Form 8 (at the Ukrainian literature class to discuss the image of Kateryna in Taras Shevchenko’s narrative poem of the same title). Also, the author has suggested various handout types which she has already tested as a teacher during her Ukrainian language and literature classes in school and private educational sessions. The paper lists specific recommendations how to apply brainstorming techniques as well as it delivers methodological “profits” from its implementation. However, some problematic issues have been also discussed within the framework of certain topics in Ukrainian language and literature teaching by means of this technology. This scholarly publication gives some prospects on the research of personally-oriented learning approaches utilised by modern school in general. Particularly, some special attention is brought to brainstorming interactive technique during comprehensive classes in school. This research could be of interest to the instructors of the Ukrainian language and literature teaching methods as well as to the teachers of philology in comprehensive secondary schools. It has some useful algorithms to structure the stages of classroom work which includes brainstorming techniques.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesФілологічні науки;-
dc.subjectтехнологія «мозкового штурму»uk_UA
dc.subjectbrainstorming techniqueuk_UA
dc.subjectособистісно орієнтоване навчанняuk_UA
dc.subjectурок української мовиuk_UA
dc.subjectурок української літературиuk_UA
dc.subjectінноваційні методикиuk_UA
dc.subjectбрейнштормuk_UA
dc.subjectpersonally-oriented learninguk_UA
dc.subjectUkrainian language classuk_UA
dc.subjectUkrainian literature classuk_UA
dc.subjectinnovative methodsuk_UA
dc.subjectbrainstorminguk_UA
dc.titleОсобистісно орієнтоване навчання: технологія «мозкового штурму» в практиці навчання української мови й літератури в ЗЗСОuk_UA
dc.title.alternativePersonally-oriented learning: brainstorming technique for the ukrainian language and literature teaching in comprehensive secondary schoolsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри української філології та журналістики



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.