Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4943
Назва: Сугестивна технологія як засіб мотивації студентів до освітньої діяльності в умовах дистанційного навчання
Інші назви: Suggestive technology as a means of motivating students to educational activities in distance education conditions
Автори: Мироненко, Наталя Василівна
Пуляк, Ольга Василівна
Myronenko, Natalya Vasilivna
Puliak, Olha Vasilivna
Ключові слова: сугестивна технологія
студенти
освітній процес
мотивація
дистанційне навчання
suggestive technology
students
educational process
motivation
dista nce learning
Дата публікації: 2023
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Мироненко Н. В. Сугестивна технологія як засіб мотивації студентів до освітньої діяльності в умовах дистанційного навчання / Наталя Василівна Мироненко , Ольга Василівна Пуляк // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023. - Вип. 208. – С. 187-192.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) Статтю присвячено аналізу сугестивної технології навчання як одного із засобів формування позитивної мотивації студентів до здійснення освітньої діяльності в умовах дистанційного навчання.Зважаючи на обставини, які змушують студентів в Україні здійснювати освітню діяльність переважно на дистанційній формі навчання, спостерігається значне зменшення інтересу та мотивації до навчання, тому педагогам слід знаходити такі технології навчання, які б змогти активізувати творчо-інтелектуальну сферу діяльності студентів та підвищити позитивну мотивацію до освітньої діяльності. У якості такої технології авторами розкрито сутність та зміст сугестивно технології, яка відрізняється від інших тим, що при впровадженні її у освітній процес навчання здійснюється на основі емоційного навіювання у стані пильнування, що приводить до надзапам’ятовування. Авторами зроблено висновок, що впровадження сугестивного навчання в освітній процес студентів активізує їх творчо-інтелектуальну сферу, підвищує працездатність та знижує втому від роботи, створює позитивний емоційний мікроклімат, робить освітній процес більш продуктивним/
(en) The article is devoted to the analysis of suggestive learning technology as one of the means of forming positive motivation of students to carry out educational activities in the conditions of distance learning Taking into account the circumstan ces that force students in Ukraine to carry out educational activities mainly in the distance form of education, there is a significant decr ease in interest and motivation to study, therefore teachers should find such teaching technologies that would be ab le to activate the creative and intellectual sphere of activity of students and increase positive motivation to educational activity. As such technology, the authors revealed the essence and content of a suggestive technology, which differs from others in that when it is implemented in the educational process, learning is based on emotional suggestion in a state of vigilance, wh ich leads to over-memorization. Advanced technology is a means of psychological influence on individual personality and collective. According to these technologies, the method of relaxation is widely used, which is characterized by accessibility and simplicity. Features of this method are: 1. Relaxopedic studies allow to orient on all age categories of those who study. 2. Refusal from the traditional system of education. 3. Introduction of relacpetic training does not require special equipment. 4. The basis of the intensive training is mental self-regulation, which takes place at the expense of the regulation of the mental state of the person, with the support and under the guidance of the teacher. 5. The basic condition of effective accelerated education is special training of the teacher, which is characterized by specific mental qualities. This method allows any teacher to learn the methods of psychoregulation. Implementation of the strict technology in practice requires the following algorithm: - preparatory stage; training material; - active reproduction of learned knowledge. Takimka, at the beginning of the class, using the beliefs and navigation of students, the feeling of necessity to manage own psyche is formed. The next stage of student activity is focused on maintaining a certain level of autodip, which is optimal for productive information mastering. The final part of psychosamegulation is aimed at active perception and mastering of educational information and formation of readiness for reproduction under conditions of communication. The lessons should be aimed at awareness of the goal, its formulation and readiness for its achievement. The authors concluded that the introduction of suggestive learning into the educational process of students activates thei r creative and intellectual sphere, increases work capacity and reduces work fatigue, creates a positive emotional microclimate , makes the educational process more productive
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4943
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.