Реалізація гендерної рівності в системі освіти і виховання на засадах концепції педагогіки свободи

Abstract
(ua) У статті актуалізовано проблему гендерної рівності з огляду на суперечності, що все ще існують з цього приводу у вітчизняній системі освіти і виховання. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у сучасному вітчизняному й зарубіжному науковому дискурсі. Доведено, що гендерна компонента сучасної освіти потребує розширення меж наукового пошуку у тому числі в її виховному сегменті. Представлено концептуальні основи педагогіки свободи як сучасної моделі реалізації гендерної рівності в системі освіти і виховання. Зокрема обґрунтовано категорію особистісної свободи в контекстуальному полі проблеми гендерної рівності та методологічні підходи й принципи її розвитку на засадах педагогіки свободи, а також розкрито можливості практичного розв’язання досліджуваної проблеми у сучасному закладі вищої освіти на засадах егалітарного світогляду.
Description
Keywords
особистість, розвиток, виховання, освіта, свобода, рівність, стать
Citation
Растригіна А. М. Реалізація гендерної рівності в системі освіти і виховання на засадах концепції педагогіки свободи / Алла Миколаївна Растригіна // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. - Вінниця: ТОВ «Друк плюс», 2022. – Вип. 65. - С. 184–196.