Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4416
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХарченко, Сергій Петрович-
dc.contributor.authorKharchenko, Sergej-
dc.date.accessioned2023-05-08T07:00:44Z-
dc.date.available2023-05-08T07:00:44Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationKharchenko S. Legal and illegal actions "confrontation": socio-philosophical dimension / Sergej Kharchenko // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – Вип. ІІ (34). - К.: НАУ, 2021. – С.67-71. (публікація у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України)uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4416-
dc.description.abstract(ua) Визначено, що соціокультурна, політична, економічна, управлінська, господарська, а також правова обумовленість дії права формують його специфічне системоутворююче ядро. Право має зовнішню площину, яка пов'язана з формами і методами права, правовими законами, правомірною поведінкою суб'єктів права, а також внутрішню площину, яка формує поточне розуміння права в контексті його історичної динаміки. Правова дія виникає з ядра природного права, пов'язаного з потребами та інтересами людей, а також визначає якість державної влади. Держава, в свою чергу, забезпечує умови для правової дії, оскільки виробляє спеціальні механізми, які призначені для правового регулювання. Зміна смислового ядра права, поступове нівелювання природного права як базової традиції, відмова від традиції як такої, породжує нову реальність і «нову нормальність», в якій немає межі між правовою дією і неправовою дією. Метою дослідження є аналіз змісту термінів «правова дія» і «неправова дія» з метою їхньої подальшої концептуалізації. Ключовим завданням стало осмислення феномену «конфлікту» між правовою дією і неправовою дією в термінах філософської онтології, соціальної філософії, філософії права. Методологія і результати дослідження. Філософсько-правовий, філософсько-лінгвістичний, а також компаративний методологічні принципи допомогли показати, що соціальне пізнання правової дійсності дійсно протікає в процедурах розуміння, інтерпретації, освоєння соціальної реальності, однак повне розуміння не завжди присутнє, а іноді відсутнє взагалі, що й породжує конфронтацію між правовою дією і неправовою дією. Якщо «інтерпретація» підмінює «розуміння», тоді всі природні канони руйнуються, включаючи канони природного права. Обговорення. Показано, що традиції у міжнародній та міжкультурній правовій дійсності є різними, тому вони й не збігаються, і конфронтація між правовою дією та неправовою дією наростає. Однак у межах нової глобальної правової нормальності правове регулювання нерідко здійснюється як однобічний механізм, що діє в рамках якоїсь однієї ціннісної моделі, непридатної для носіїв різних правових традицій. У висновках «правову дію» представлено як фактор, що зберігає деякий справедливий баланс у суспільстві, а також є похідною правової держави, яка все ще продовжує формуватися під впливом природного права, традиції, канону як базових підвалин суспільства і держави. Доведено, що «правова дія» формує базові принципи правової поведінки як соціально значущої зовнішньої практичної діяльності, що оцінюється з різних позицій: політичної, правової, моральної. «Неправова дія», в свою чергу, є протилежним фактором, що порушує баланс суспільних відносин, нівелює або знищує традицію. «Неправова дія» породжує «протестну нетрадиційність», що, в свою чергу, порушує порядок, норми, правила поведінки, табу, створює штучні традиції.uk_UA
dc.description.abstract(en) It is confirmed that leveling of natural law as a basic tradition generates a "new normality" having no border between legal and illegal actions. The aim of the study is to analyze the content of the terms "legal action" and "illegal action" with a view to their further conceptualization. The key task is to comprehend the phenomenon of "conflict" between legal and illegal actions in terms of philosophical ontology, social philosophy, and philosophy of law. Philosophical-legal, philosophical-linguistic, as well as comparative methodological principles have shown that social cognition of legal reality proceeds in the procedures of understanding, interpreting, mastering social reality, but there is no complete understanding, which gives rise to confrontation between legal action and illegal action. The conclusions prove that "legal action" forms the basic principles of legal behavior as a socially significant external practical activity. "Illegal action", in turn, is the opposite factor, upsetting the balance of social relations, leveling or destroying tradition.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНАУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesФілософія. Культурологія;-
dc.subjectправова дійсністьuk_UA
dc.subjectтрадиціяuk_UA
dc.subjectчинне правоuk_UA
dc.subjectприродне правоuk_UA
dc.subjectнеправова діяuk_UA
dc.subjectправова діяuk_UA
dc.subjectlegal realityuk_UA
dc.subjecttraditionuk_UA
dc.subjectapplicable lawuk_UA
dc.subjectnatural lawuk_UA
dc.subjectillegal actionuk_UA
dc.subjectlegal actionuk_UA
dc.titleLegal and illegal actions "confrontation": socio-philosophical dimensionuk_UA
dc.title.alternative«Kонфронтація» правових і неправових дій: соціально-філософський вимірuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри філософії, політології та психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Legal and illegal actions confrontation socio-philosophical dimension.pdf302,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.