Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4309
Назва: Імідж-дизайн особистості викладача в освітньому середовищі університету
Автори: Довга, Тетяна Яківна
Dovga, Tetiana
Ключові слова: освітнє середовище університету
педагогічний дизайн
професійний імідж викладача
імідж-дизайн особистості викладача
імідж-клоузинг
дизайн одягу
educational environment of the university
pedagogical design
professional image of the professor
imagedesign of the professor’s personality
image-closing
clothing design
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Довга Т. Я. Імідж-дизайн особистості викладача в освітньому середовищі університету / Татьяна Яковна Довга // Педагогічні науки: теорія та практика. – № 2(42). - 2022. - С. 146-153.
Короткий огляд (реферат): (ua) Статтю присвячено ролі дизайну в освітньому середовищі університету. Із цією метою розкрито сутність дизайну як художньо-творчої діяльності, спрямованої на облаштування середовища існування людини. Це різноманітні види дизайну (дизайн інтер’єру, ергодизайн, екодизайн, фото-дизайн, арт-дизайн тощо), які чинять вплив на всі сфери життєдіяльності людини. В умовах модернізації освіти активізувався пошук сучасних ресурсів, які забезпечують ефективне проєктування та конструювання освітнього простору та насамперед пов’язані з облаштуванням гармонійного та комфортного освітнього середовища, його естетикою, ергономікою та екологією. Аналіз поняття дизайну з позицій особистісного та іміджевого підходів уможливив виокремлення понять «іміджевий дизайн» та «педагогічний дизайн», на перетині яких актуалізувалась проблема імідж-дизайну особистості. Іміджевий дизайн виник як наслідок впливу дизайну на особистісну сферу людини (її зовнішній вигляд, соціальне та предметне оточення, професійну діяльність та поведінку тощо), а педагогічний дизайн торкнувся безпосередньо сфери освіти. Зокрема, педагогічний дизайн забезпечує розробку інноваційного змісту освітнього середовища та засобів навчання, що характеризуються педагогічною ефективністю, методичною адекватністю та доцільністю. Мету даної наукової розвідки сфокусовано на особистості викладача. Сформульовано поняття «імідж-дизайн особистості викладача» та представлено його як особистісно-професійне утворення. Імідж-дизайн особистості викладача розкрито через призму педагогічного дизайну та розглянуто в межах освітнього середовища університету. Встановлено зв’язок імідж-дизайну з професійним іміджем викладача та його зовнішнім виглядом, який в умовах освітнього середовища набуває ознак професійного вигляду та значною мірою впливає на оцінку професійної діяльності. Запропоновано можливості вдосконалення професійного вигляду викладача через засоби соціального оформлення зовнішності. Із цією метою застосовано поняття «імідж-клоузинг», основним інструментом якого обрано дизайн одягу, а супутними засобами виступають етнодизайн та екодизайн.
(en) The article is devoted to the role of design in the educational environment of the university. To this end, the essence of design as an artistic and creative activity aimed at improving the human environment is revealed. These are various types of design (interior design, ergodesign, ecodesign, photo design, art design, etc.) that affect all areas of human life. In the context of modernization of education, the search for modern resources has intensified, which provide effective design and construction of educational space and are primarily related to the arrangement of a harmonious and comfortable educational environment, its aesthetics, ergonomics and ecology. The analysis of the concept of design from the standpoint of personal and image approaches made it possible to distinguish the concepts of “image design” and “pedagogical design”, at the intersection of which the problem of image design of the individual was actualized. Image design arose as a consequence of the impact of design on the personal sphere of man (his appearance, social and subject environment, professional activities and behavior, etc.), and pedagogical design directly affected the field of education. In particular, pedagogical design provides the development of innovative content of the educational environment and teaching aids, characterized by pedagogical efficiency, methodological adequacy and expediency. The purpose of this scientific research is focused on the professor’s personality. The concept of “image-design of the professor’s personality” is formulated and presented as a personal-professional education. The image design of the professor’s personality is revealed through the prism of pedagogical design and considered within the educational environment of the university. The connection between image design and the professional image of the professor and his appearance, which in the educational environment acquires signs of professional appearance and significantly affects the assessment of professional activity. Possibilities of improving the professional appearance of a professor through the means of social design of appearance are offered. For this purpose, the concept of “image-closing” is used, the main tool of which is chosen clothing design, and the accompanying tools are ethnodesign and ecodesign.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4309
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.