Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4263
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦаренко, Ірина Леонтіївна-
dc.contributor.authorTsarenko, Irina Leontievna-
dc.date.accessioned2023-02-14T10:05:31Z-
dc.date.available2023-02-14T10:05:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЦаренко І. Л. Особливості підготовка майбутніх вчителів з курсу «Безпека життєдіяльностіта охорона праці в галузі» / Ірина Леонтіївна Царенко // Наукові записки цдпу. Серія : Педагогічні науки = Academic Nores. Series : Pedagogical Sciences : зб. наук. праць / МОН України, ЦДПУ ім. В. Винниченка. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ В. Винниченка, 2021. - Вип. 201. - С. 139-142.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4263-
dc.description.abstract(ua) Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх вчителів до майбутньої професійної діяльності. Зазначається, що поява нових ризиків у професійній діяльності вчителя зумовлює потребу вдосконалення змісту навчального курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі». Зокрема, за основу були взяті наступні групи ризиків: організаційно-технічний ризик (невідповідне матеріально технічне забезпечення закладів освіти, незадовільні санітарно-гігієнічні умови тощо); інформаційно комунікаційний ризик (інформаційно-комунікаційні небезпеки діяльності вчителя);соціокультурний ризик (прояв деструктивних явищ у взаємодії «вчитель-учень», зниження моральних і етичних якостей шкільного колективу, загрози природного, терористичного, техногенного або іншого походження для колективів та інше). Визначено, що завданнями курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі» є опанування майбутніми вчителями системи знань, вмінь та навичок, які мають забезпечити їх власну безпеку і безпеку оточуючих у повсякденному житті та діяльності.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article is devoted to the topical problem of preparing future teachers for future professional activities. It is noted that the emergence of new risks in the professional activities of teachers necessitates improving the content of the training course «Life Safety and Occupational Safety in the field.» In particular, the following groups of risks were taken as a basis: organizational and technical risk (inadequate material and technical support of educational institutions, unsatisfactory sanitary and hygienic conditions, etc.); information and communication risk (information and communication hazards of the teacher), socio-cultural risk (manifestation of destructive phenomena in the interaction «teacher-student», reducing the moral and ethical qualities of the school team, threats of natural, terrorist, man-made or other origin for teams, etc.). It is determined that the objectives of the course «Life Safety and Occupational Safety in the field» are the acquisition by future teachers of a system of knowledge, skills and abilities that should ensure their own safety and the safety of others in everyday life and activities. The emergence of new risks in the professional activities of teachers necessitates the improvement of the content of the training course «Life safety and labor protection in the field.» In particular, the following risk groups were taken as a basis: organizational and technical risk (inadequate material and technical support of educational institutions, unsatisfactory sanitary and hygienic conditions, etc.); information and communication risk (information and communication hazards of the teacher); socio-cultural risk (manifestation of destructive phenomena in the interaction «teacher-student», reduction of moral and ethical qualities of the school team, threats of natural, terrorist, man-made or other origin for teams, etc.). The content of the course «Life Safety and Occupational Safety in the industry» has a structure, its purpose is to form the relevant competencies of future professionals in the field of education, namely: the ability to behave consciously in everyday life and activities, as well as in various emergencies; ability to identify dangerous and emergency situations, to analyze the information obtained using their own experience; ability to assess the development of events during emergencies; the ability to take responsibility for one's own behavior and not to allow actions that could lead to danger; ability to behave appropriately in the event of an emergency to prevent risks to life and health. Key words: life safety, labor protection in the industry, emergencies, hazards, professional activities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ В. Винничекаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk_UA
dc.subjectохорона праці в галузіuk_UA
dc.subjectнадзвичайні ситуаціїuk_UA
dc.subjectнебезпечні чинникиuk_UA
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk_UA
dc.titleОсобливості підготовка майбутніх вчителів з курсу «Безпека життєдіяльностіта охорона праці в галузі»uk_UA
dc.title.alternativeFeatures of training of future teachers in the course «Life safety and occupational health and safety in the industry»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.