Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4220
Назва: Організація студентоцентрованого навчання як складник професійної діяльності викладача зво
Інші назви: Organization of student-centered learning as a component of the professional activity of a teacher an institution of higher education
Автори: Рябовол, Лілія Тарасівна
Rіabovol, Liliіa Tarasivna
Ключові слова: професійна компетентність викладача ЗВО
єдиний простір вищої освіти
здобувачі вищої освіти
акредитація освітніх програм
методики і технології навчання
викладання й оцінювання
якість вищої освіти
professional competence of the teacher of higher educational institutions
a single space of higher education
students of higher education
accreditation of educational programs
methods and technologies of learning
teaching and evaluation
quality of higher education
Дата публікації: 2022
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Рябовол Л. Т. Організація студентоцентрованого навчання як складник професійної діяльності викладача зво / Лілія Тарасівна Рябовол // Наукові записки ЦДПУ. Серія : Педагогічні науки = Academic Nores. Series : Pedagogical Sciences : зб. наук. праць / МОН України, Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький, 2022. - Вип. 205. - С. 54-58.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті проведено аналіз європейських та національних актів у сфері європейського простору вищої освіти (Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (2015), Паризьке комюніке (2018), Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти в Україні (2019), Довідник користувача ЄКТС (2015) тощо), а також наукової літератури з проблематики статті. Узагальнення результатів проведеного аналізу дозволило встановити, що реалізація студентоцентрованого навчання – обов’язкова умова забезпечення й постійного підвищення якості вищої освіти. Виявлено, що формами реалізації студентоцентрованого навчання як такого, що найбільш повно враховує потреби й інтереси здобувачів освіти, є розробка і впровадження міждисциплінарних освітніх програм, поєднання академічного навчання й навчання на робочому місці, навчання – з інноваційною діяльністю, дослідженнями. З’ясовано, що в основі такого навчання – взаємоповага, а також комунікація, діалог студента й викладача, в якому ці основні суб’єкти освітнього процесу є рівноправними. Констатовано, що організація такого навчання вимагає застосування відповідних методів і технологій навчання й оцінювання, зокрема інноваційних. Аналіз здатностей, умінь та навичок викладача ЗВО, формалізованих у відповідному Професійному стандарті, дозволяє стверджувати, що значна їх частина є уміннями реалізувати саме студентоцентрований підхід в освітньому процесі – під час навчання, оцінювання, організації наукової діяльності здобувачів освіти, а саме: викладачі ЗВО мають реалізувати студеноцентрований підхід, розробляючи навчально-методичне забезпечення у формі, оптимальній для сприймання й розуміння студентами, а також враховувати вимоги цього підходу під час проведення навчальних занять та консультування студентів з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та освітніх потреб, забезпечувати індивідуальний супровід, надавати групові й індивідуальні консультації з різних питань, у тому числі, щодо побудови ІОТ, проведення наукової/ творчої діяльності; під час оцінювання викладачі обов’язково мають підтримувати зворотний зв'язок зі студентами, надавати рекомендації щодо покращення їх результатів навчання; важливими для втілення студентоцентрованого навчання є врахування потреб, запитів, відгуків студентів під час перегляду й оновлення ОП як головних стейкголдерів. У результаті проведеного дослідження сформовано висновок: вміння організовувати й реалізувати студентоцентроване навчання – невід’ємний складник професійної діяльності викладача ЗВО, інваріантний компонент відповідної загальної професійної компетентності.
(en) The article analyzes European and national acts in the field of the European area of higher education (Standards and recommendations for quality assurance in the European area of higher education (2015), the Paris Communiqué (2018), Regulations on the accreditation of educational programs, according to which higher education students are trained in Ukraine (2019), EKTS User Guide (2015), etc.), as well as scientific literature on the issues of the article. Summarizing the results of the analysis made it possible to establish that, it was established that the implementation of student-centered education is a mandatory condition for ensuring and constantly improving the quality of higher education. It was found that the forms of implementation of student-centered education as the one that most fully takes into account the needs and interests of education seekers are the development and implementation of interdisciplinary educational programs, the combination of academic education and training at the workplace, education – with innovative activities, research. It was found that the basis of such training is mutual respect, as well as communication, dialogue between the student and the teacher, in which these main subjects of the educational process are equal. It was established that the organization of such training requires the use of appropriate methods and technologies of training and evaluation, in particular innovative ones. An analysis of the abilities and skills of a teacher of higher educational institutions, formalized in the relevant Professional Standard, allows us to state that a significant part of them is the ability to implement a student-centered approach in the educational process – during training, evaluation, organization of the scientific activity of students, namely: teachers of higher education have implement a cold-centered approach, developing educational and methodological support in a form that is optimal for perception and understanding by students, as well as take into account the requirements of this approach during training sessions and advising students taking into account their individual characteristics and educational needs, provide individual support, provide group and individual consultations on various issues, including construction of individual educational trajectory, conducting scientific/ creative activities; during evaluation, teachers must provide feedback to students, provide recommendations for improving their learning results; taking into account the needs, requests, and feedback of students during the revision and updating of the educational programs as the main stakeholders is important for the implementation of student-centered learning. As a result of the conducted research, a conclusion was formed: the ability to organize and implement student-centered learning is an integral component of the professional activity of a teacher of higher education, an invariant component of the corresponding general professional competence.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4220
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри права та правоохоронної діяльності



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.