Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4139
Назва: Організація освітньо-розвивального середовища у закладах дошкільної освіти
Інші назви: Creating developmental learning environment in preschool educational establishments
Автори: Прибора, Тетяна Олександрівна
Prybora, Tetiana
Ключові слова: заклад дошкільної освіти
освітньо-розвивальне середовище
освітньо-просторове розвиваль-не середовище
освітньо-часове розвивальне середовище
інтер’єр
режим
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Прибора Т. О. Організація освітньо-розвивального середовища у закладах дошкільної освіти / Тетяна Прибора // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицькогодержавного педагогічного університету імені Івана Франка / редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 49. - Том 2. - С. 139-144.
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті здійснено теоретичне дослідження і узагальнено практичний педагогічний досвід організації освітньо-розвивального середовища в закладах дошкільної освіти. Новизна статті полягає розроблені класифі-кації освітньо-розвивального середовища за хронологічною ознакою, яка включає два види: освітньо-просторове та освітньо-часове розвивальне середовище. До освітньо-просторового розвивального середовища належать дизайн території закладу, його будівлі та приміщення груп. У статті аналізуються загальні тенденції та особливості проектування інтер’єру приміщень закордонних закладів дошкільної освіти, які ґрунтуються на комплексному, поліфункціональному, екологічному і трансформаційному підходах. Детальна увага приділяється питанню зонування внутрішнього простору закла-дів дошкільної освіти України. Стверджується, що розподіл зон подібно до квартири (коридор, туалет-ванна, спальня, їдальня-вітальня, ігрова), притаманний українським ЗДО, є застарілим і не повністю відповідає новим освітнім реаліям. В результаті проведеного дослідження виділено дві групи предметного наповнення приміщення дошкільного закладу: обладнання загального призначення та освітні засоби. Наголошується, що для реалізації розвивального компоненту середовище конкретного приміщення повинно формуватися комплексно з урахуванням психофізіоло-гічних особливостей дітей даної вікової категорії. Аналіз педагогічної літератури дозволив встановити, що у роботах сучасних українських і зарубіжних нау-ковців та педагогів питання освітньо-часового розвивального середовища не висвітлюється. На думку автора освітньо-часове розвивальне середовище повинно ґрунтуватися на правильно організованому режимі дня, що передбачає логічну послідовність подачі режимних моментів, необхідних для нормального розвитку дитини дошкільного віку. Воно також повинно сприяти навчанню дитини орієнтуватися у часі, налаштуванню її вну-трішнього годинника, розвитку почуття порядку. Важливим елементом такого середовища є поєднання трьох блоків освітнього процесу: занять, спільної діяльності, самостійної діяльності. Звертається увага на те, що часове розвивальне середовище залежить від виду програми, її тривалості та віку дітей.
(en) The article presents the theoretic overview and summing up of the positive pedagogical ractices in creating developmental learning environment in pre-schools. Based on the conducted research the author makes up a chronologic classification of the developmental learning environment distinguishing physical and temporal developmental learning environments. Physical learning environment is viewed as the complex of appropriate designs of the preschool area, preschool building exterior and inner spaces. The article studies the general trends of designing premises and the interior of foreign preschool educational establishments within integrated multifunctional, ecological and transformational approaches. Much attention is paid to inner spaces zoning in Ukrainian preschools. It is disputed that the approach to distinguishing zones similar to an apartment (like hall, bathroom-WC, bedroom, dining room, study-play area) immanent in kindergartens in Ukraine is rather outdated and does not correspond with the new education trends. Following the research, the author singles out two groups of room subject filling: general use equipment and education means. It is stressed that to ensure developmental component it is vital that the environment of each inner space should be created integrally taking into account psychophysiological characteristics of children of that very age group. The survey of the corresponding pedagogical works shows that the present-day Ukrainian researchers do not address the issue of temporal developmental learning environment in their works. The author believes that temporal developmental learning environment must be based on the duly organized daily routine which presupposes a logical sequence of timetable elements requisite for normal preschool child development. It should also help the child learn the time perspective, adjust their inner time clock and develop their feeling of order. The essential element of the temporal developmental learning environment is the combination of three blocks of educational process in particular classes, collective activity and individual activity. It is emphasized that temporal learning environment much depends on the curriculum type, its duration and the age of children.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/4139
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.