Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3853
Назва: Основи правового статусу освітнього омбудсмена в Україні
Інші назви: The basics of the legal status of educational ombudsman in ukraine
Автори: Рябовол, Лілія Тарасівна
Ryabovol, L.
Ключові слова: правозахисна діяльність
незалежний інститут
субсидіарний засіб
система освіти
право на освіту
права у сфері освіти
human rights activities
rights in the field of education
right to education
education system
subsidiary
independent institute
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТОВ «Полімед-Сервіс»
Бібліографічний опис: Рябовол Л. Т. Основи правового статусу освітнього омбудсмена в Україні / Лілія Тарасівна Рябовол // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Право : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка ; ред. кол.: Є. Ю. Соболь, В. Г. Гриценко, О. В. Батанов та ін. – Кропивницький : ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019. – Вип. 6. – С. 4-8.
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): (ua) Освітній омбудсмен в Україні є малодослідженою проблемою, чим і зумовлена тема й мета даної статті – визначити поняття «правовий статус освітнього омбудсмена», встановити місце і роль освітнього омбудсмена у структурі суспільства й держави в Україні, окреслити мету, завдання, принципи діяльності, організаційну структуру і функціональне призначення. «Правовий статус освітнього омбудсмена» визначено як: 1) сукупність норм права, якими окреслено місце і роль цього інституту у державному механізмі; 2) засіб визначення сутнісних ознак даного інституту шляхом їх закріплення у нормативно-правових актах. У результаті аналізу законодавства про освітнього омбудсмена з’ясовано, що він є складником і чинником системи освіти, при цьому, принципово відрізняється від інших її складників за своєю організацією та функціональним призначенням. Специфічним він є і в порівнянні з іншими омбудсменами, оскільки діє від виконавчої влади у площині її реалізації. Враховуючи, що до кандидатури на посаду освітнього омбудсмена передбачено спеціальні вимоги, припущено, що держава високо оцінює роль даної посадової особи у забезпеченні прав у сфері освіти. Разом з тим, законодавство не дає чіткого розуміння щодо м ісця освітнього омбудсмена та його Служби у системі виконавчої влади. Виявлено принципи діяльності освітнього омбудсмена: гуманізм; конституційність і законність; неперервність функціонування; субсидіарний характер (додатковий засіб у правозахисному механізмі); політична нейтральність; об’єктивність у розгляді скарг про порушення прав у сфері освіти; державно-громадський характер діяльності; відкритість / транспарентність; неантагоністичне ставлення до «підконтрольних» суб’єктів; конфіденційність розслідувань. Акцентовано, що основною для освітнього омбудсмена є правозахисна функція, на виконання якої він наділений певними повноваженнями – як безпосередніми засобами впливу на «підконтрольних» йому суб’єктів, так і опосередкованими можливостями сприяти покращенню стану прав у сфері освіти. Встановлено, що освітній омбудсмен здійснює також інформаційно-аналітичну, консультативну, правопросвітницьку діяльність.
(en) Educational Ombudsman in Ukraine is a poorly researched problem, what determines the topic and purpose of this article – to define the concept of “legal status of educational ombudsman”, to determine the place and role of educational ombudsman in the structure of society and the state in Ukraine, to define the purpose, objectives, principles of activity, organizational structure and functional purpose. “Legal status of educational ombudsman” is defined as: 1) a set of norms of law, which outlines the place and role of this institution in the state mechanism; 2) a means of determining the essential features of a given institute by fixing them in normative legal acts. As a result of the analysis of the legislation on the educational ombudsman, it was found out that it is a constituent and a factor of the educational system, in that it is fundamentally different from its other constituents in its organization and function. It is specific in comparison to other ombudsmen, since it operates from the executive br anch in the area of its implementation. Given that special requirements are imposed on the candidature for the position of educational ombudsman, it is assumed that the state highly appreciates the role of this official in securing educational rights. At the same time, the legislation does not give a clear understanding of the place of the educational ombudsman and his Office in the executive branch. The principles of activity of educational ombudsman are revealed: humanism; constitutionality and legality ; continuity of functioning; subsidiary (an additional remedy in the human rights mechanism); political neutrality; objectivity in the handling of complaints about violations of educational rights; state -public nature of activity; openness / transparency; nonantagonistic attitude towards “controlled» subjects; confidentiality of investigations. It is emphasized that the basic role of the educational ombudsman is the human rights function, which he is given with certain powers – both direct means of influencing the “subjects” controlled by him, as well as indirect opportunities to promote the improvement of the rights in the field of education. It is established that the educational ombudsman also carries out information -analytical, consultative and lawenforcement activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3853
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри права та правоохоронної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Основи правового статусу освітнього омбудсмена в Україні.pdf686,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.