Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3837
Назва: Юридична природа забезпечувального наказу Конституційного Суду України
Інші назви: Legal nature of the security order of the Constitutional Court of Ukraine
Автори: Мілова, Тетяна Миколаївна
Milova, T.
Ключові слова: Конституційний Суд України
акти Конституційного Суду України
забезпечувальний наказ
конституційна скарга
Constitutional Court of Ukraine
acts of the Constitutional Court of Ukraine
constitutional complaint
security order
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Мілова Т. М. Юридична природа забезпечувального наказу Конституційного Суду України / Тетяна Миколаївна Мілова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Право = Academic Nores. Series: Law : зб. наук. праць / відп. ред. Є. Ю. Соболь [та ін.]. – Кропивницький, 2021. – Вип. 10. – C. 19-24.
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): (ua) Стаття присвячена характеристиці забезпечувального наказу як одного з актів Конституційного Суду України та практики його застосування. Зазначається, що запровадження даного виконавчого документа у практику органу конституційної юрисдикції зумовлено початком функціонування інституту конституційної скарги в Україні. Зауважено, що підставою для забезпечення конституційної скарги є необхідність запобігти незворотнім наслідкам, що можуть настати у зв’язку з виконанням остаточного судового рішення. Способом забезпечення конституційної скарги є встановлення тимчасової заборони вчиняти певну дію. У статті аналізується перший забезпечувальний наказ Конституційного Суду України та висвітлюються дискусійні питання, які виникли після його видання. Особлива увага звернена на дослідження найбільш суттєвих проблем, пов’язаних з законодавчим закріпленням та функціонуванням інституту забезпечувального наказу. Проаналізовано питання щодо органів Конституційного Суду України, уповноважених видавати забезпечувальний наказ. Зазначено, що поряд з Великою палатою є доцільним наділення даним правом і Сенати, оскільки вони є основним суб’єктом розгляду конституційних скарг. Колегіям пропонується надати право виходити з невідкладною ініціативою до Сенатів щодо вирішення питання про видання забезпечувального наказу у разі виникнення достатніх підстав. Визначено проблемні аспекти чинного законодавства щодо формулювання підстави для забезпечення конституційної скарги. Розглянута така ознака як «незворотність» наслідків як підстава видання забезпечувального наказу. При аналізі наслідкувиконання рішення суду під кутом його зворотності, звернена увага на проміжний характер таких наслідків, тобто частково зворотних. Рекомендовано закріпити за суб’єктом права на конституційну скаргу права звертатись до Конституційного Суду України із відповідним клопотанням про забезпечення конституційної скарги. Під час розкриття означеної проблематики було проаналізовано відповідні законопроєкти, спрямовані на удосконалення юридичної природи забезпечувального наказу у практиці Конституційного Суду України. Зауважено, що інститут забезпечувального наказу Конституційного Суду України потребує подальшого дослідження, обґрунтування ключових аспектів відповідної законодавчої регламентації та доцільного практичного застосування.
(en) The article is devoted to the characteristics of the security order as one of the acts of the Constitutional Court of Ukraine and the practice of its application. It has been noted that the introduction of this executive document into the practice of the body of constitutional jurisdiction is due to the beginning of the functioning of the institute of constitutional complaint in Ukraine. Also it has been noted that the basis for securing a constitutional complaint is the need to prevent the irreversible consequences that may occur in connection with the execution of the final court decision. The way to ensure a constitutional complaint is to establish a temporary ban on certain actions. The article analyzes the first security order of the Constitutional Court of Ukraine and highlights the debatable issues that arose after its publication. Particular attention has been paid to the study of the most significant problems related to the legislative consolidation and functioning of the institution of the security order. The issues concerning the authorities of the Constitutional Court of Ukraine authorized to issue a security order have been analyzed. It has been stated that, along with the Grand Chamber, it is expedient to grant this right to the Senate, as they are the main subject of consideration of constitutional complaints. The boards are invited to give the right to take an immediate initiative to the senates to resolve the issue of issuing a precautionary order in case of sufficient grounds. The problematic aspects of the current legislation on the formulation of the grounds for securing a constitutional complaint have been identified. Such a feature as the "irreversibility" of the consequences as the basis for issuing a security order is considered. In analyzing the consequences of the execution of a court decision from the point of view of its reversibility, attention is paid to the intermediate nature of such consequences, is partially reversible. It has been recommended to grant the subject of the right to a constitutional complaint the right to apply to the Constitutional Court of Ukraine with a correspon ding petition to secure a constitutional complaint. During the disclosure of this issue, the relevant bills aimed at improving the legal nature of the security order in the practice of the Constitutional Court of Ukraine have been analyzed. It has been noted that the institution of the security order of the Constitutional Court of Ukraine needs further research, substantiation of key aspects of the relevant legislation and appropriate practical application.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3837
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри права та правоохоронної діяльності



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.