Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3829
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПодопригора, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorПодопригора, Наталья Владимировна-
dc.contributor.authorPodoprygora, Natalia Volodymyrivna-
dc.contributor.authorКлоц, Євген Олександрович-
dc.contributor.authorКлоц, Евгений Александрович-
dc.contributor.authorKlots, Evhen Oleksandrovych-
dc.date.accessioned2021-09-24T07:16:44Z-
dc.date.available2021-09-24T07:16:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПодопригора Н. В. Інтеграційні процеси природничої освіти / Наталія Володимирівна Подопригора, Євген Олександрович Клоц // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – Вип. 168. – С. 182-185.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3829-
dc.description.abstract(ua) У статті розглядається проблема інтеграції змісту природничих дисциплін. Виявлено дидактичні основи, що забезпечують розв’язання суперечності між вимогами до високого теоретичного рівня навчального матеріалу та його доступністю, наочністю і посильністю в навчанні. Обґрунтовано, що інтеграція як втілення інтегративного підходу до навчання є одним із засобів, який спроможний уніфікувати, об’єднати й сконцентрувати знання на основі взаємопроникнення його елементів, зміцнення й ускладнення зав’язків між ними. Встановлено, що цей процес є набагато ширшим ніж поняття міждисциплінарні зв’язки, та передбачає віддзеркалення в змісті природничих дисциплін тих діалектичних взаємозв’язків, які об’єктивно діють у природі і пізнаються природничими науками. До інтегративних чинників, що забезпечують процес інтеграції в природничій освіті віднесено: складні об’єкти пізнання, методи дослідження, наукові ідеї і теорії, цілі науки і наукові картини світу. До системоутворювальних орієнтирів інтеграції віднесено цілеспрямовану навчально-пізнавальну, науково-практичну, науково-дослідну діяльності студентів. Визначено та схарактеризовано напрями проектування змісту навчання природничих наук відповідно до дидактичних основ розгортання логіки навчальної дисципліни.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассматривается проблема интеграции содержания естественнонаучных дисциплин. Выявлены дидактические основы, обеспечивающие избежать противоречий между требованиями к высокому теоретическому уровню учебного материала и его доступностью, наглядностью и посильность в обучении. Обосновано, что интеграция как воплощение интегративного подхода к обучению является одним из эффективных способов, который позволяет унифицировать, объединить и сконцентрировать знания на основе взаимопроникновения его элементов, укреплению связей между ними. Установлено, что процесс интеграции необходимо рассматривать гораздо шире, нежели понятие междисциплинарные связи, и предусматривает отражение в содержании естественнонаучных дисциплин тех диалектических взаимосвязей, которые объективно существуют в природе и познаются естественными науками. Интегративными факторами, которые обеспечивают процесс интеграции в естественнонаучном образовании определены: сложные объекты познания, методы исследования, научные идеи и теории, цели науки и научные картины мира. Целенаправленная учебно-познавательная, научно-практическая, научно-исследовательская деятельность студентов определены как системообразующие ориентиры интеграции их естественно-научного образования. В соответствии с дидактическими основами развертывания логики учебной дисциплины охарактеризованы основные направления формирования ее содержания.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article deals with the problem of integration of the content of natural sciences. Didactic foundations revealed, which allow avoiding contradictions between the requirements for high theoretical level of the educational material and its accessibility, visibility and feasibility in teaching. It is substantiated that integration as an embodiment of an integrative approach to learning is one of the tools that can unify, consolidate and concentrate knowledge on the basis of interpenetration of its elements, strengthening and complicating the links between them. It established that this process is much wider than the concept of interdisciplinary connections, and implies reflection in the content of natural disciplines of those dialectical interactions that objectively act in nature and recognized by natural sciences. The integrative factors that ensure the integration process in natural education include. As well as, complex objects of knowledge, methods of research, scientific ideas and theories, goals of science and scientific worldviews. The system-oriented landmarks of integration include the targeted educational-cognitive, scientific-practical, research and development activities of students. The directions of designing the content of studying the natural sciences according to the didactic fundamentals of the development of the logic of the discipline are determined and described. The main objective of studying students of natural sciences is not only mastering them by the universal methodology of natural science to the analysis of nature. It is important to understand the totality of general ideas, principles of laws, general information about the structure, movement, interaction of objects of nature, that is, surrounding the material world. The natural picture of the world that can act as one of the integrative factors that can direct the process of teaching natural sciences to the formation of holistic representations of natural sciences. The basis of the natural sciences picture of the world is the idea of a qualitatively level structure of the levels of reality, linked together in a hierarchical system. In the standardization of education of particular importance, they acquire unambiguous formulations of the basic concepts of the structure and content of the initial material, the methods of structuring and the process of formation of a scientific way of thinking associated with them.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectінтеграціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectприродничі наукиuk_UA
dc.subjectпроектування змістуuk_UA
dc.subjectміждисциплінарні зв’язкиuk_UA
dc.subjectинтеграцияuk_UA
dc.subjectпрофессиональное образованиеuk_UA
dc.subjectестественные наукиuk_UA
dc.subjectформирование содержанияuk_UA
dc.subjectмеждисциплинарные связиuk_UA
dc.subjectintegrationuk_UA
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectscienceuk_UA
dc.subjectdesignuk_UA
dc.subjectcontentuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary connectionsuk_UA
dc.titleІнтеграційні процеси природничої освітиuk_UA
dc.title.alternativeИнтеграционные процессы образования в сфере естественных наукuk_UA
dc.title.alternativeIntegrated processes of natural educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри природничих наук і методик їхнього навчання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Інтеграційні процеси природничої освіти.pdf390,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.