Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3797
Назва: Булінг в освітньому середовищі – детермінанти та форми
Інші назви: Bulling in the educational environment – determinants and forms
Автори: Соболь, Євген Юрійович
Корнійченко, Анастасія Олександрівна
Sobol, Y.
Korniichenko, А.
Ключові слова: адміністративно-правове регулювання
детермінанти
причини
умови
форми
булінг
протидія
запобігання та профілактика булінгу
administrative and legal regulation
determinants
causes
conditions
forms
bulling
counteraction and prevention of bulling
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Соболь Є. Ю. Булінг в освітньому середовищі – детермінанти та форми / Євген Юрійович Соболь, Анастасія Олександрівна Корнійченко // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Право = Academic Nores. Series: Law : зб. наук. праць / відп. ред. Є. Ю. Соболь [та ін.]. – Кропивницький, 2020. – Вип. 8. – C. 4-9.
Серія/номер: Право;
Короткий огляд (реферат): (ua) Стаття присвячена дослідженню детермінанти та форми булінгу як негативного соціального явища, за яке чинним законодавством України передбачено юридичну відповідальність. Зосереджено увагу на аналізі поняття «детермінант». Визначено, що детермінантами булінгу є причини та умови його виникнення. Авторами наголошується, що під причинами булінгу необхідно розуміти його підстави (конкретні чинники), а під умовами – певні сприятливі обставини, які уможливлюють реалізацію насильницьких дій. Авторами обґрунтовано, що підставою для булінгу може стати будь-який з наступних чинників: зовнішній вигляд, успішність або неуспішність у навчанні, певні фізичні можливості особи, її здібності, матеріальний стан, особливості характеру. У статті зазначено, що умови булінгу варто розглядати в широкому та вузькому значенні. У вузькому значені під умовою булінгу доцільно розуміти конкретні обставини вчинення цькування, що має місце між чітко визначеними учасниками в певний проміжок часу (окремо взятий випадок здійснення булінгу). У такому разі під умовами булінгу будуть розумітися час, місце його вчинення, інші обставини, які мають значення при ідентифікації дій як булінгу. У широкому значенні умови булінгу розуміються як всі глобально існуючі обставини, які уможливлюють реалізацію такого негативного явища як булінг. Зроблено висновок, що, в контексті широкого розуміння, умови булінгу варто поділяти на наступні групи: соціальні, економічні, правові, культурно-етичні, морально-психологічні тощо. У ході дослідження окремо приділено увагу сімейному становищу як детермінанті, яка може виступати одночасно як причиною, так і умовою булінгу. У статті запропоновано також під формою булінгу розуміти зовнішнє вираження насильницьких дій, які можуть бути фізичними (зокрема, сексуальними, економічними) та психологічними (словесними, письмовими).
(en) The article investigated the determinants and forms of bulling as a negative social phenomenon, for which the current legislation of Ukraine provides for legal responsibility. The focused on the analysis of the definitions of "determinant". It is determined that the determinants of bulling are the causes and conditions of its occurrence. It was emphasized that the reasons for the bulling should be understood as its reaso ns (specific factors), and under the conditions – certain favorable circumstances that make possible the implementation of violent actions. It is justified that any of the following factors may be the reason for the bulling: appearance; success or failure in studying, certain physical abilities of the person, financial status, features of the character. It was stated that the terms of the bulling should be considered broadly and narrowly. In the narrow meaning of bulling, it is advisable to understand the specific circumstances of the violence that takes place between clearly identified participants at a specific time interval (a separate case of bulling). In this case, the terms of the bulling will be understood as the time, p lace of its commission, and other circumstances that are relevant in identifying the actions as bulling. Broadly speaking, conditions of bulling are all globally existing circumstances that make it possible to realize such a negative phenomenon as bulling. It is concluded that, in the context of widespread understanding, the terms of bulling should be divided into the following groups: social, economic, legal, cultural, ethical, moral and psychological. Particular attention is paid to marital status as a determinant, which can act both as the cause and the condition of bulling. It is suggested in the form of bulling to understand the external expression of violent acts that can be physical (in particular sexual, economic) and psychological (verbal, written).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3797
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри права та правоохоронної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Булінг в освітньому середовищі – детермінанти та форми.pdf691,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.