Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3768
Назва: Особливості формування професійної компетентності студентів при вивченні курсу «Основи фізіології та гігієни харчування»
Інші назви: Особенности формирования профессиональной компетентности студентов при изучении курса «Основы физиологии и гигиены питания»
Features of formation of professional competence of students in the study of the course «Basis of physiology and food hygiene»
Автори: Царенко, Ірина Леонтіївна
Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна
Царенко, Ирина Леонтьевна
Богомаз-Назарова, Снежана Николаевна
Tsarenko, Irina Leontyevna
Bogomaz-Nazarova, Snezhana Nikolaevna
Ключові слова: професійні компетентності
компетентнісний підхід
професійна діяльність
здоров’язбережувальна компетентність
освітній процес
профессиональные компетентности
компетентностный подход
профессиональная деятельность
здоровьясохраняющая компетентность
образовательный процесс
professional competencies
competency-based approach
professional activity
health preserving competence
educational process
Дата публікації: 2019
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Царенко І. Л. Особливості формування професійної компетентності студентів при вивченні курсу «Основи фізіології та гігієни харчування» / Ірина Леонтіївна Царенко, Сніжана Миколаївна Богомаз-Назарова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 183. – С. 162-165.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті розглядаються питання, пов`язані з формуванням професійних компетентностей, зокрема здоров’язбережувальної, які забезпечують ефективність підготовки та конкурентоспроможність майбутнього вчителя у педагогічному закладі вищої освіти. Проведено аналіз способів професійної підготовки сучасного спеціаліста освітньої галузі. Зазначається необхідність використання компетентнісного підходу якій спрямований на підготовку майбутніх педагогів і полягає в набутті та розвитку у студентів під час навчання набору ключових, загальногалузевих та предметних компетентностей, які визначають його успішну професійну діяльність. Визначено, що процес сформованості компетентностей у майбутніх учителів трудового навчання та технологій є багатоступінчастим, тобто таким, що містить: оцінку рівня сформованості компетентності викладачем; самооцінку студента; обговорення результатів і комплекс заходів щодо усунення недоліків. Обґрунтовано, що формування здоров’язбережувальної компетентності відбувається під час проведення практичних занять з дисципліни «Основи фізіології та гігієни харчування» при розробці студентами раціонів лікувально-профілактичного харчування для різних вікових груп населення.
(ru) В статье рассматриваются вопросы, связанные с формированием профессиональных компетентностей, в частности здоровьясохраняющей, которые обеспечивают эффективность подготовки и конкурентоспособность будущего учителя в педагогическом заведении высшего образования. Проведен анализ способов профессиональной подготовки современного специалиста образования. Отмечается необходимость использования компетентностного подхода которой направлен на подготовку будущих педагогов и заключается в приобретении и развитии у студентов во время обучения набора ключевых, общеотраслевых и предметных компетентностей, которые определяют его успешную профессиональную деятельность. Определено, что процесс сформированности компетентностей у будущих учителей трудового обучения и технологий является многоступенчатым, то есть содержащим: оценку уровня сформированности компетентности преподавателем; самооценку студента; обсуждение результатов и комплекс мероприятий по устранению недостатков. Обосновано, что формирование здоровьясохраняющей компетентности происходит во время проведения практических занятий с дисциплины «Основы физиологии и гигиены питания» при разработке студентами рационов лечебно-профилактического питания для различных возрастных групп населения.
(en) The article discusses issues related to the formation of professional competencies, in particular health preserving, which ensure the effectiveness of training and the competitiveness of the future teacher in a pedagogical institution of higher education. The analysis of the methods of professional training of a modern education specialist is carried out. It is noted that it is necessary to use a competency -based approach which is aimed at preparing future teachers and consists in acquiring and developing a set of key, industry -wide and subject-specific competencies from students during training that determine its successful professional activity. It is determined that the process of formation of competencies among future teachers of labor training and technology is multi-stage, that is, containing: an assessment of the level of formation of competence by a teacher; student self esteem; discussion of the results and a set of measures to eliminate deficiencies. The work curriculum assumes that students’ health-saving competence is actively formed during the mastery of the theme: «Physiological and hygienic basics of nutrition of different age and professional population groups». In particular, in the practical classes in this discipline, future teachers develop the diet for preventive nutrition for different age groups and acquire knowledge and skills on the features of dietary diets. It is proved that the formation of health-preserving competency occurs during practical training from the discipline «Fundamentals of Physiology and Food Hygiene» when students develop diets for therapeutic and preventive nutrition for various age groups of the population. Thus, in order to build health-saving competence, students need to have a clear understanding of: how health is embedded and maintained; the reasons for its deterioration; the dependence of health on a variety of factors, including nutrition and environmental impact. Therefore, the above suggests that qualitative training of future technology teachers is becoming a strategic goal, the realization of which should be in the focus of society and a priority direction for the development of the educational sector, since the level of formation of health-saving competence of the future teacher and the level of health depends on the culture healthy lifestyle for every student.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3768
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.