Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3749
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФурсикова, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorФурсикова, Татьяна Владимировна-
dc.contributor.authorFursykova, Tetiana Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2021-06-24T10:41:35Z-
dc.date.available2021-06-24T10:41:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationФурсикова Т. В. Активізація самостійної діяльності майбутніх магістрів освіти як умова розвитку професійної медіа культури / Тетяна Володимирівна Фурсикова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 182. – С. 146-150.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3749-
dc.description.abstract(uk) У статті досліджено місце самостійної роботи як форми організації освітнього процесу у розвитку професійної медіакультури майбутніх магістрів освіти. З-поміж об’єктивних чинників організації самостійної діяльності визначено індивідуальні медіаосвітні потреби студентів у розвитку професійної медіакультури. Медіаосвітні технології визначено ефективними засобами організації самостійної роботи майбутніх магістрів освіти. Такі технології зорієнтовані на активне залучення суб’єктів навчання до самостійної, навчально-дослідницької роботи, проектної діяльності.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье исследовано место самостоятельной работы как формы организации образовательного процесса в развитии профессиональной медиакультуры будущих магистров образования. Среди объективных факторов организации самостоятельной деятельности определены индивидуальные медиаобразовательные потребности студентов в развитии профессиональной медиакультуры. Медиаобразовательные технологии определены эффективными средствами организации самостоятельной работы будущих магистров образования. Такие технологии ориентированы на активное привлечение субъектов обучения к самостоятельной, учебно-исследовательской работы, проектной деятельности.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article investigates the place of independent work as a form of organization of educational process in the development of professional media culture of future masters of education. The author examines his independent work as a planned organizationally and methodologically coordinated cognitive activity of future masters of education for acquiring media knowledge, formation of media competence, which is carried out in the conditions of systematic pedagogical leadership with the possibility of choosing each student an individual educational trajectory. Given that independent work requires intensive thinking, solving various cognitive and research problems, analyzing and comprehending media information, in the study of independent activity is considered as an important factor in the theoretical and practical training of future masters of education, directedculture. Among the objective factors of the organization of independent activity are identified individual media educational needs of students in the development of professional media culture. Media education technologies are defined as effective means of organizing the future work of future masters of education. Such technologies are focused on the active involvement of the subjects of study in independent, research and project activities. The author proposes an algorithm for organizing students’ independent activity in the process of performing individual tasks in the course «Moody Culture of Specialist Education». Stage 1 – organizational. The work is aimed at advanced study of the discipline. Future masters of education will learn to work with scientific publications, methodological literature, online resources, make observations, describe and design different pedagogical situations for solving professional media educational tasks. Stage 2 – procedural. Students are expected to perform creative and educational research tasks in the study of more complex topics. These include examining individual sections related to solving a small but self-contained research assignment. Stage 3 – creative. Individual study and creative tasks provide a comprehensive solution to the educational problem. The scheme of its implementation includes the following areas: 1) familiarization with the model of research activities, the algorithm of research; 2) fulfillment of tasks for carrying out research actions by analogy; 3) combination of theoretical research with pedagogical experiment; 4) creation of creative, scientific works. Such organization of independent educational and cognitive activity of students promotes formation of professional skills necessary for future masters of education in educational and professional activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectсамостійна роботаuk_UA
dc.subjectмайбутні магістри освітиuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectмедіакультураuk_UA
dc.subjectсамостоятельная работаuk_UA
dc.subjectбудущие магистры образованияuk_UA
dc.subjectпрофессиональная подготовкаuk_UA
dc.subjectмедиакультураuk_UA
dc.subjectindependent workuk_UA
dc.subjectfuture masters of educationuk_UA
dc.subjectvocational traininguk_UA
dc.subjectmedia cultureuk_UA
dc.titleАктивізація самостійної діяльності майбутніх магістрів освіти як умова розвитку професійної медіакультуриuk_UA
dc.title.alternativeАктивизация самостоятельной деятельности будущих магистров образования как условие развития профессиональной медиакультурыuk_UA
dc.title.alternativeIntensification of self-activity of future masters of education as a condition of the development of professional media cultureuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.