Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3682
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКапітан, Тетяна Анатоліївна-
dc.contributor.authorКапитан, Татьяна Анатольевна-
dc.contributor.authorKapitan, Tatyana Anatolievna-
dc.date.accessioned2021-06-01T05:42:47Z-
dc.date.available2021-06-01T05:42:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКапітан Т. А. Роль професійної компетентності в підготовці вчителя іноземної мови / Тетяна Анатоліївна Капітан // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 182. – С. 78-81.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3682-
dc.description.abstract(uk) У статті розглянуто роль та важливість формування професійної компетентності; компетентність фахівця; акцентована на основних якостях сучасного вчителя іноземних мов; окреслено процес професійної адаптації майбутнього вчителя іноземної мови; проаналізовано компетентнісний підхід, види компетентності, компетентність фахівця з вищою освітою, професійну компетентність учителя.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассмотрены роль и необходимость формирования профессиональной компетенции; компетентность специалиста; выявлены основные качества современного учителя иностранных языков; описан процесс профессиональной адаптации будущего учителя иностранного языка; проанализированы компетентный подход, виды компетентности, компетентность специалиста с высшим образованием, профессиональная компетентность учителя.uk_UA
dc.description.abstract(en) Today in Ukraine there is an urgent need for highly qualified specialists capable of establishing business contacts and productive work with foreign partners, specialists with a high level of foreign language proficiency. Educational institutions should be organized in such a way that it enables preparation of pupils and students for life in changing conditions; formation of the need for constant updating of knowledge, professional development, communication and exchange of information, as well as the desire to understand importance of cooperation in joint projects with representatives of other countries. From this point, perfect command of a foreign language is an important component of specialist training. It is known that the priority of higher education institutions is to provide training for specialists who can independently learn and improve their professional level. In order to meet the proposed requirements, teachers must constantly work on their selfdevelopment improve personal qualities, develop skills of pedagogical communication, enrich methodical knowledge, increase professional skills. In addition, it is also important to improve knowledge of a foreign language. It is well known that learning a foreign language is a complex process, the effectiveness of which depends on the interaction of many factors. The main objective of such training is development of speaking skills, which ensures successful formation of all types of speech activities, i. e. listening, reading, writing and speaking. Acquisition of all types of foreign language activity is more effective under conditions of intensive communication skills. One of the most important conditions for improving the quality of specialists in higher education institutions is maximum orientation of all courses offered for students to study their future professional activity. Rapid development of market relations requires the establishment of stable contacts of national business persons with foreign partners, so there is a need to train specialists in interlingual and intercultural communication, who have professionally-oriented linguistic knowledge and skills, and can effectively partner with businesses, organizing exhibitions, fairs, establishing cultural contacts.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectкомпетенціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectефективність професійної діяльностіuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентність і майстерністьuk_UA
dc.subjectкомпетентність фахівцяuk_UA
dc.subjectкомпетентностьuk_UA
dc.subjectкомпетенцияuk_UA
dc.subjectпрофессиональное образованиеuk_UA
dc.subjectкомпетентный подходuk_UA
dc.subjectэффективность профессиональной деятельностиuk_UA
dc.subjectпрофессиональная компетентность и мастерствоuk_UA
dc.subjectкомпетентность специалистаuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectcompetence approachuk_UA
dc.subjectefficiency of professional activityuk_UA
dc.subjectprofessional competence and skillsuk_UA
dc.subjectcompetence of a specialistuk_UA
dc.titleРоль професійної компетентності в підготовці вчителя іноземної мовиuk_UA
dc.title.alternativeРоль профессиональной компетентности в подготовке учителя иностранного языкаuk_UA
dc.title.alternativeThe role of the professional competence in preparation of a foreign language teacheruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.