Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3681
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБабенко, Тетяна Василівна-
dc.contributor.authorБабенко, Татьяна Васильевна-
dc.contributor.authorBabenko, Tatiana Vasilyevna-
dc.date.accessioned2021-06-01T05:42:31Z-
dc.date.available2021-06-01T05:42:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationБабенко Т. В. Розвиток соціально-професійної мобільності студентів засобами проектної діяльності / Тетяна Василівна Бабенко // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 182. – С. 50-53.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3681-
dc.description.abstract(uk) Сучасним випускникам вузів щоб бути успішними і затребуваними слід бути готовими до постійно мінливих тенденцій на ринку праці. У статті запропоновано трактування понять «соціально-професійна мобільність студентів», «розвиток соціально-професійної мобільності». Визначено здатності та особистісні якості (ініціативність, креативність, соціальна та професійна активність, здатність ризикувати, самоорганізованість, самостійність, вольовий самоконтроль, рішучість, впевненість у собі, відкритість до нового), які складають соціальнопрофесійну мобільність студента.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Современным выпускникам вузов чтобы быть успешными и востребованными следует быть готовыми к постоянно изменяющимся тенденциям на рынке труда. В статье предложены трактовки понятий «социально-профессиональная мобильность студентов», «развитие социальнопрофессиональной мобильности». Определены способности (ориентироваться в меняющейся информационной среде, отслеживать и правильно оценивать состояние окружающего пространства, проявлять адекватную ситуации и собственным целям активность, адаптироваться к изменяющимся условиям, а также влиять на окружающую действительность, способность к постоянному самосовершенствованию) и личностные качества (инициативность, креативность, социальная и профессиональная активность, способность рисковать, самоорганизованность, самостоятельность, волевой самоконтроль, решительность, уверенность в себе, открытость к новому).uk_UA
dc.description.abstract(en) Modern graduates of universities need to be prepared for the ever-changing labor market trends in order to be successful and in demand. The article offers interpretations of the concepts of «social and professional mobility of students», «development of social and professional mobility». Abilities (to navigate in a changing information environment, to monitor and correctly evaluate the state of the environment, to be active, adapt to changing conditions, and to influence the environmental reality, the ability to constantly improve, initiative, personality, personality, personality) social and professional activity, ability to risk, selforganization, independence, volitional self-control, decision maker beard, uverennost in themselves for the new otkrыtost) kotoryya sostavljajut mobylnost social and assemble a professional student. Today's challenges require the search for new effective educational technologies. Therefore, much attention is paid today to rethinking the organization and content of higher education's educational process based on innovative technologies. It is substantiated that students' participation in project activities, and especially participation in social projects, contributes to the development of their socio-professional mobility. The main task of the project activity is not only the acquisition of knowledge, but the ability to navigate social, economic, information events and phenomena, as well as to gain experience of social life. Social projects, in our opinion, occupy a special place in the development of social and professional mobility of students. Social project is a project that benefits other people and society. This community-oriented activity is important for every society, as it not only improves its general condition, but also teaches people to focus their efforts not only on their own needs, but on the common good. The project activity promotes itself in various spheres, for example, organizational, public, scientific, charitable, explanatory, information.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectсоціально-професійна мобільністьuk_UA
dc.subjectстудентuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectпроектuk_UA
dc.subjectпроектна діяльністьuk_UA
dc.subjectсоціальний проектuk_UA
dc.subjectсоциально-профессиональная мобильностьuk_UA
dc.subjectстудентuk_UA
dc.subjectпрофессиональная подготовкаuk_UA
dc.subjectобразовательная средаuk_UA
dc.subjectпроектuk_UA
dc.subjectпроектная деятельностьuk_UA
dc.subjectсоциальный проектuk_UA
dc.subjectsocial and professional mobilityuk_UA
dc.subjectstudentuk_UA
dc.subjectvocational traininguk_UA
dc.subjecteducational environmentuk_UA
dc.subjectprojectuk_UA
dc.subjectproject activityuk_UA
dc.subjectsocial projectuk_UA
dc.titleРозвиток соціально-професійної мобільності студентів засобами проектної діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeРазвитие социально-профессиональной мобильности средствами проектной деятельностиuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of socio-professional mobility by project activitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.