Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3674
Назва: Аксіологічний аспект формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій
Інші назви: Аксиологический аспект формирования экологической культуры будущих учителей трудового обучения и технологий
Axiological aspect of formation of ecological culture of future teachers of handicraft education and technologies
Автори: Чистякова, Людмила Олександрівна
Чистякова, Людмила Александровна
Chystiakova, Liudmyla Oleksandrivna
Ключові слова: аксіологія
екологічна культура
екологічна освіта
майбутні вчителі трудового навчання та технологій
цінності
аксиология
экологическая культура
экологическое образование
будущие учителя трудового обучения и технологий
ценности
axiology
ecological culture
ecological education
future teachers of handicraft education and technologies
values
Дата публікації: 2020
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Чистякова Л. О. Аксіологічний аспект формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій / Людмила Олександрівна Чистякова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 191. – С. 178-181.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті розглянуто аксіологічний аспект як один із стрижневих чинників формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій, що сприяє підвищенню якості екологічної освіти і виховання, екологізації усього освітнього процесу. Зазначено, що сьогодні загальнолюдські цінності виступають на перший план як основа екологічної культури та є визначальними у змістовному наповненні спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності, особистісного та професійного розвитку людини. Установлено, що головним фактором безпечного та гармонійного існування людства виступають засади духовності, високих моральних, екологічних, етичних принципів, де на перший план виходять не матеріальні потреби, а ціннісне ставлення до Природи, розвиток екологічної культури кожного члена суспільства. Формування екоцентричної екологічної свідомості і культури підростаючого покоління покладено на вчителя, тому першочерговим постає завдання формування екологічної культури майбутнього вчителя. При цьому аксіологічний аспект виступає одним із ключових, оскільки ціннісні орієнтації визначають змістовне наповнення спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності.
(ru) В статье рассмотрены аксиологический аспект как один из стержневых факторов формирования экологической культуры будущих учителей трудового обучения и технологий, способствует повышению качества экологического образования и воспитания, экологизации всего образовательного процесса. Отмечено, что сегодня общечеловеческие ценности выступают на первый план как основа экологической культуры и являются определяющими в содержательном наполнении направленности личности, является базисом его отношение к окружающей среде и других людей, составляют мотивационную основу жизненной активности, личностного и профессионального развития человека. Установлено, что главным фактором безопасного и гармоничного существования человечества выступают основы духовности, высоких моральных, экологических, этических принципов, где на первый план выходят не материальные потребности, а ценностное отношение к природе, развитие экологической культуры каждого члена общества. Формирование экоцентрический экологического сознания и культуры подрастающего поколения возложена на учителя, поэтому первоочередной стоит задача формирования экологической культуры будущего учителя. При этом аксиологический аспект выступает одним из ключевых, поскольку ценностные ориентации определяют содержательное наполнение направленности личности, является базисом его отношение к окружающей среде и других людей, составляют мотивационную основу жизненной активности.
(en) The article considers the axiological aspect as one of the core factors in the formation of the environmental culture of future teachers of handicraft education and technology, which contributes to improving the quality of environmental education and upbringing, the greening of the entire educational process. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basi s of life, personal and professional development. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basis of life, personal and professional development. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basis of life, personal and professional development. At the same time, the axiological aspect is one of the key ones, as value orientations determine the content of a person's orientation, are the basis of his attitude to the environment and other people, and form the motivational basis of life activity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3674
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.