Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3642
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДубінка, Микола Михайлович-
dc.contributor.authorДубинка, Николай Михайлович-
dc.contributor.authorDubìnka, Mykola Mikhaylovich-
dc.date.accessioned2021-05-18T06:16:26Z-
dc.date.available2021-05-18T06:16:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationДубінка М. М. Професійне самовизначення майбутнього вчителя як психолого-педагогічна проблема / Микола Михайлович Дубінка // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 186. – С. 92-98.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3642-
dc.description.abstract(uk) У статті автор розкриває питання професійного самовизначення, окреслюючи це як важливу психолого-педагогічну проблему; зазначає на основних засадах професійного самовизначення майбутніх учителів у процесі їх фахової підготовки; доводить, що представлений процес професійного розвитку особистості має специфічні властивості, а сформованість професійного самовизначення є першоосновою та запорукою ефективності подальшого професійного становлення майбутнього фахівця.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье автор раскрывает вопросы профессионального самоопределения, очерчивая это как важную психолого-педагогическую проблему; отмечает на основных принципах профессионального самоопределения будущих учителей в процессе их профессиональной подготовки; доказывает, что представленный процесс профессионального развития личности обладает специфическими свойствами, а сформированность профессионального самоопределения является первоосновой и залогом эффективности дальнейшего профессионального становления будущего специалиста.uk_UA
dc.description.abstract(en) In the article an author exposes basic principles of professional self-determination of students in the process of their professional training: grounds actuality of the outlined problem and basic tasks of this process; determines major descriptions (activity, capacity for an independent choice, proper level of responsibility); distinguishes the row of constituents : process, subject, limits in relation to that there is self-determination; outlines the different aspects of activity, through that self-determination (normative, real, psychological) comes true; distinguishes the stages of professional self-determination of specialist (forming of professional intentions, professional studies, professional adaptation, partial or complete selfrealization of personality in the profession), each of that is characterized by own tasks to development. Professional self-determination is a leading form of professional activity at a certain level of professionalism, becoming a characteristic of his personality. The guiding values of the subject of pedagogical activity begin to fulfill the function of the ultimate foundation of the choice of those subjects, means and methods that form the holistic activity. The self-development of a specialist stimulates the transformation of professional activity, which is one of the driving forces of the future teacher's personality development, his further self-determination in the professional plan. An author asserts that professional self-determination is a becoming aspect as a specialist and his socialization, in the process of that a future specialist acquires readiness to independent, creative professional activity on the basis of realization and subjective correlation of public requirements with own potential and present capabilities, the complex of internal terms, as a result he acquires ability to the independent acceptance of decisions in relation to important professional aims, that make sense both for to the subject, and for society. An author proves that the marked description of personality is specific characteristics, and its forming is fundamental principle and mortgage of the productivity of the further professional development of future specialist.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectпрофесійне самовизначенняuk_UA
dc.subjectмайбутній учительuk_UA
dc.subjectпрофесійне становленняuk_UA
dc.subjectсаморозвитокuk_UA
dc.subjectсамореалізаціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk_UA
dc.subjectпрофессиональное самоопределениеuk_UA
dc.subjectбудущий учительuk_UA
dc.subjectпрофессиональное становлениеuk_UA
dc.subjectсаморазвитиеuk_UA
dc.subjectсамореализацияuk_UA
dc.subjectпрофессиональная деятельностьuk_UA
dc.subjectprofessional self-determinationuk_UA
dc.subjectfuture teacheruk_UA
dc.subjectprofessional formationuk_UA
dc.subjectself-developmentuk_UA
dc.subjectself-realizationuk_UA
dc.subjectprofessional activityuk_UA
dc.titleПрофесійне самовизначення майбутнього вчителя як психолого-педагогічна проблемаuk_UA
dc.title.alternativeПрофессиональное самоопределение будущего учителя как психолого-педагогическая проблемаuk_UA
dc.title.alternativeProfessional self-determination of a future teacher as a psychological-pedagogical problemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.