Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3620
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГалета, Ярослав Володимирович-
dc.contributor.authorГалета, Ярослав Владимирович-
dc.contributor.authorHaleta, Yaroslav Volodymyrovych-
dc.date.accessioned2021-05-13T10:51:19Z-
dc.date.available2021-05-13T10:51:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГалета Я. В. Соціальна зрілість майбутнього вчителя та його професійне становлення / Ярослав Володимирович Галета // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 189. – С. 22-26.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3620-
dc.description.abstract(ua) У статті відображено роль соціальної зрілості майбутнього вчителя як фактор його професійного становлення. Зазначено особливості процесу становлення соціальної зрілості особистості. Акцентовано увагу на внутрішніх та зовнішніх чинниках розвитку соціальної зрілості майбутнього вчителя.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье отражены роль социальной зрелости будущего учителя как фактор его профессионального становления. Указано особенности процесса становления социальной зрелости личности. Акцентировано внимание на внутренних и внешних факторах развития социальной зрелости будущего учителя.uk_UA
dc.description.abstract(en) In our thesis is devoted to the problem of development of social maturity of the future teacher and his professional formation. The scientific prerequisites for studying the problem of social maturity are justified by the results of the analysis of social and cultural trends in the development of modern pedagogical education, the integration essence of pedagogical activity and the personality of the teacher make it possible to conclude that the theoretical search for effective ways of developing the social maturity of the future teacher. Methodological basis of the concept of development of social maturity at the philosophical level are the ideas of the active essence of man, his role in solving social, personal problems, the idea of natural and social integrity. The laws of the dialectic of unity and struggle of opposites, the transition of quantitative changes to qualitative, the principles of objectivity, determinism, development, systemicity and interaction. The leading methodological foundations of the research concept are systematic and activity approaches that allowed to consider social maturity as an integral system, to identify its elements, to define the subordinate basis of interaction, to establish the internal and external relations and interdependence between them, to consider each element as a system, and «social maturity» as a subsystem of system education of a higher level – «maturity». The content and ways of developing the social maturity of the future teacher in the context of updating the information culture of society aimed at increasing the efficiency of this process; methods and forms of activating conditions for the development of social maturity of the future teacher through the introduction of virtual forms of work; the methodology and tools for diagnosing the social maturity of the future teacher have been improved. The conceptual basis for the training of future teachers in terms of updating the information culture of society; pedagogical conditions and methods of effective formation of social maturity of the future teacher; use of modern information and communication technologies in the training of future teachers are of further development.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectзрілістьuk_UA
dc.subjectсоціальна зрілістьuk_UA
dc.subjectсередовищеuk_UA
dc.subjectмайбутній вчительuk_UA
dc.subjectзрелостьuk_UA
dc.subjectсоциальная зрелостьuk_UA
dc.subjectвзаимодействиеuk_UA
dc.subjectсредаuk_UA
dc.subjectбудущий учительuk_UA
dc.subjectmaturityuk_UA
dc.subjectsocial maturityuk_UA
dc.subjectinteractionuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.subjectfuture teacheruk_UA
dc.titleСоціальна зрілість майбутнього вчителя та його професійне становленняuk_UA
dc.title.alternativeСоциальная зрелость будущего учителя и его профессиональное становлениеuk_UA
dc.title.alternativeSocial maturity of a future teacher and professional formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.