Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3617
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧеркасов, Володимир Федорович-
dc.contributor.authorЧеркасов, Владимир Федорович-
dc.contributor.authorCherkasov, Volodimyr Fedorovich-
dc.date.accessioned2021-05-12T12:01:10Z-
dc.date.available2021-05-12T12:01:10Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧеркасов В. Ф. Модель формування основ художньої майстерності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки / Володимир Федорович Черкасов // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 186. – С. 64-69.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3617-
dc.description.abstract(uk) У статті презентовано модель формування основ художньої майстерності майбутніх учителів образотворчого мистецтва, яка містить читири змістових блока: ціннісномотиваційний, теоретико-когнітивний, практично-діяльнісний і діагностувально-результативний. Визначено та обмотивовано мету, завдання, підходи і принципи, форми, методи і засоби навчання, а також критерії, показники та рівні формування основ художньої майстерності майбутніх учителів образотворчого мистецтва.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье представлена модель формирования основ художественного мастерства будущих учителей изобразительного искусства, которая содержит четыре содержательных блока: ценностно-мотивационный, теоретико-когнитивный, практически-деятельностный и диагностико-результативный. Определены и обмотивированы цели, задачи, подходы и принципы, формы, методы и средства обучения, а также критерии, показатели и уровни формирования основ художественного мастерства будущих учителей изобразительного искусства.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article presents the model of forming the basics of artistic skill of future teachers of fine arts, which contains four content blocks: value-motivational, theoretical-cognitive, practical-activity and diagnostic-effective. The purpose, tasks, approaches and principles, forms, methods and means of training, as well as criteria, indicators and levels of formation of the basics of artistic skill are defined and discussed. Creating a model of forming the basics of artistic mastery of future teachers of fine arts in the process of professional training, we generalized and systematically worked material, harmonized it with the logic of the educational process and substantiated the feasibility of forming the basics of artistic mastery of the following teachers of fine arts, the following: cognitive, practical-activity and diagnostically-effective. We also distinguished four groups of criteria for the formation of the basics of artistic skill of future teachers of fine arts in the process of professional training, namely: professionally functional, professionally special, psychologically personal and effective. Each of the four criteria of the model of forming the foundations of artistic skill of future teachers of fine arts determined the necessary qualities, knowledge and skills (indicators) that make up the structure of his artistic skill. In addition, we consider the formation of the foundations of artistic skill of future teachers of fine arts as an integrative personality trait that has three levels of development: low, medium and high. Therefore, it is natural to analyze the content content of all components of this model. To diagnose the formation of the basics of artistic skill we have proposed the following criteria: motivational-value, cognitive, practical, reflexive. The development and diagnosis of criteria and indicators for the formation of the basis of artistic skill is directly related to the establishment of the levels of development of the object of scientific search. Based on the logic of the study, it is advisable to distinguish three levels of professional competence: low, medium, high. For successful implementation of the model of forming the basics of artistic skill of future teachers of fine arts, a set of pedagogical conditions was introduced. The first pedagogical condition is related to updating the content, forms and methods of teaching. The second pedagogical condition is ensured by the activation of independent artistic and creative activity. The third pedagogical condition was aimed at attracting students to work in creative workshops and scientific laboratories.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectформування основ художньої майстерностіuk_UA
dc.subjectмайбутні вчителі образотворчого мистецтваuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectформирование основ художественного мастерстваuk_UA
dc.subjectбудущие учителя изобразительного искусстваuk_UA
dc.subjectпедагогические условияuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectformation of bases of artistic skilluk_UA
dc.subjectfuture teachers of fine artsuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionuk_UA
dc.titleМодель формування основ художньої майстерності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовкиuk_UA
dc.title.alternativeМодель формирования основ художественного мастерства будущих учителей изобразительного искусства в процессе профессиональной подготовкиuk_UA
dc.title.alternativeModel of formation of fundamental skills of future education teachers in the professional training processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.