Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3612
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАнісімов, Микола Вікторович-
dc.contributor.authorAnisimov, Mykola Viktorovych-
dc.date.accessioned2021-05-12T12:00:11Z-
dc.date.available2021-05-12T12:00:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationАнісімов М. В. Підходи при побудові інтегрованих професій / Микола Вікторович Анісімов // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 186. – С. 12-16.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3612-
dc.description.abstract(uk) У статті розглянуті підходи й принципи побудови інтегрованих професій. Теоретична значимість цієї роботи полягає в тому, що концептуально обґрунтовані нові підходи до процесу створення моделей професійної підготовки робочих складних електро- і радіотехнічних професій. Практична значимість цієї роботи полягає в тому, що розроблені й застосовані в навчальному процесі ПТНЗ прогностичні професійні моделі (навчальні плани) навчального процесу для різних професій.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассмотрены подходы и принципы построения интегрированных профессий. Теоретическая значимость этой работы заключается в том, что концептуально обоснованны новые подходы к процессу создания моделей профессиональной подготовки рабочих сложных электро- и радиотехнических профессий. Практическая значимость этой работы заключается в том, что разработаны и применены в учебном процессе ПТУЗ прогностические профессиональные модели (учебные планы) учебного процесса для разных профессий.uk_UA
dc.description.abstract(en) Vocational training today cannot be seen as a continuation of the old, traditional training system. Vocational training now requires quantitative and qualitative changes that would meet the requirements of production, which is now developing in accordance with the requirements of a market economy. So far, only attempts have been made to reform the education system in order to bring it closer to the needs of the industry, but no special results have been achieved. In this regard, the problems of forecasting, long-term planning and education management are becoming increasingly important every year. Improving the theory and practice of scientific forecasting and the development of new modeling systems can improve the efficiency of managing all the links of the most complex mechanism of the state, one of which is education. In 1995, a need arose for specialists of a new type for the operation of the housing stock of operating offices. That is, there was a problem of servicing the housing stock in the new economic conditions. And we had the idea to create a profession in which there would be several specializations. The result of further research was the development of a fundamentally new profession, which was in the classifier called «Concierge». Studying the operating conditions of residential buildings, we came to the conclusion that a profession was needed that combined the types of work that would help operate these houses and provide services to their residents. Preliminary studies have shown that it is necessary to go through the creation of an integrated profession, that is, for the first time, an integrated profession was theoretically justified and built for the construction industry, which included three specialties. The main specialties that were included in this profession: plasterer, painter, tiler (master of finishing works) of III-IV categories; electrician of III-IV categories; joiner of the III category. The curriculum and programs in subjects for the new profession were developed on the instructions of the Scientific and Methodological Center for Vocational Education of the Ministry of Education and Science of Ukraine. The new profession was called «Worker on the comprehensive maintenance and repair of buildings». The entire documentation package was developed in 1995. The experimental verification of all didactic content was carried out on the basis of the Kirovograd Professional Lyceum from 1996 to 2001. As a result of a successful verification by the Ministry of Education and Science of Ukraine and the Ministry of Labor of Ukraine, the profession was included in the Classification of professions.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectінтегрована професіяuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectспеціальністьuk_UA
dc.subjectпрогностична професійна модельuk_UA
dc.subjectинтегрированная профессияuk_UA
dc.subjectучебный процессuk_UA
dc.subjectспециальностьuk_UA
dc.subjectпрогностическая профессиональная модельuk_UA
dc.subjectthe integrated tradeuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectspecialityuk_UA
dc.subjectprognostic professional modeluk_UA
dc.titleПідходи при побудові інтегрованих професійuk_UA
dc.title.alternativeПодходи при построении интегрированных профессийuk_UA
dc.title.alternativeApproach at construction of the integrated tradesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Підходи при побудові інтегрованих професій.pdf915,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.