Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3578
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧеркасов, Володимир Федорович-
dc.contributor.authorЧеркасов, Владимир Федорович-
dc.contributor.authorCherkasov, Volodymyr Fedorovych-
dc.date.accessioned2021-04-30T08:36:18Z-
dc.date.available2021-04-30T08:36:18Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧеркасов В. Ф. Формування здатності до розуміння музики учнями початкової школи / Володимир Федорович Черкасов // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 190. – С. 56-62.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3578-
dc.description.abstract(ua) У статті доведено можливість формування здатності до розуміння музики учнями початкової школи. На конкретних прикладах доведено вплив програмних творів шкільної програми на сприймання і розуміння музики різних жанрів. Доведено виховний вплив творів музичного мистецтва на формування художньо-емоційної сфери особистості.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье презентовано возможность формирования способности понимания музыки учащимися начальной школы. На конкретных примерах доведеновоздействие программных произведений школьной программы на восприятие и понимание музыки разных жанров. Доведено воспитательное воздействие произведений музыкального искусства на формирование художественно-эмоциональной сферы личности.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article proves the possibility of forming the ability to understand music by primary school students. The influence of program works of the school program on the perception and understanding of music of different genres is proved by concrete examples. The educational influence of works of musical art on the formation of the artistic and emotional sphere of personality is proved. The formation of the ability to understand works of music by primary school students occurs in a certain sequence based on teacher-student interaction, both in music lessons and during extracurricular work on artistic and aesthetic education of primary school children. The collective type of creativity, inherent in the assimilation of the values of musical art, obliges the subjects of the educational process to comply with certain requirements for the organization of joint activities. In accordance with modern music-pedagogical technologies, which enable the effectiveness of the learning process, there are certain requirements for the perception of works of music of different genres and compositional styles provided by the school curriculum. Thus, the quality of the impact of music on primary school students depends on certain factors. Because, according to the school curriculum, music lessons are united by a common theme, which makes it possible to organize work with children in such a way as to give first-graders the opportunity to talk about their favorite music. To do this, prepare and ask the class a few questions, such as: remember what songs you sang or heard from radio and television programs that focused your attention and you liked ?; what song do you dream to sing ?; what dance music do you like Such a conversation should take place in a friendly atmosphere, and children's responses should be supported and evaluated positively. The teacher's tolerant attitude to any thoughts, feelings and expressions of students gives the child confidence in their own abilities, determination and activity in further work.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectздатність до розуміння музикиuk_UA
dc.subjectінтерпретація творів музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectуроки музикиuk_UA
dc.subjectучні початкової школиuk_UA
dc.subjectспособность понимания музыкиuk_UA
dc.subjectуроки музыкиuk_UA
dc.subjectинтерпретация произведений музыкального искусстваuk_UA
dc.subjectучащиеся начальных классовuk_UA
dc.subjectability to understand musicuk_UA
dc.subjectinterpretation of works of musical artuk_UA
dc.subjectmusic lessonsuk_UA
dc.subjectelementary school studentsuk_UA
dc.titleФормування здатності до розуміння музики учнями початкової школиuk_UA
dc.title.alternativeФормирование способности к пониманию музыки учащимися начальной школыuk_UA
dc.title.alternativeFormation of music and pedagogical experience of music art teachers general educational institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.