Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3575
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРябовол, Лілія Тарасівна-
dc.contributor.authorРябовол, Лилия Тарасовна-
dc.contributor.authorRyabovol, Liliya Tarasivna-
dc.date.accessioned2021-04-30T08:35:34Z-
dc.date.available2021-04-30T08:35:34Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationРябовол Л. Т. Креативність як предмет психолого-педагогічних досліджень вітчизняних вчених / Лілія Тарасівна Рябовол // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 190. – С. 42-47.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3575-
dc.description.abstract(ua) У статті встановлено, що креативність – комплексна, міждисциплінарна проблема, яка притягує науковий інтерес фахівців з різних галузей знань, передусім, педагогіки і психології. Мета статті – визначити основні аспекти проблеми креативності та окреслити відповідні напрями наукових психолого-педагогічних досліджень. Виявлено, що креативність обґрунтовано розглядають як універсальну рису особистості, інтегральну творчу здібність. У психолого-педагогічних дослідженнях підкреслюється важливе місце і роль креативності у професійній підготовці та діяльності.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье установлено, что креативность – комплексная, междисциплинарная проблема, которая притягивает научный интерес специалистов разных областей знаний, прежде всего, педагогики и психологии. Цель статьи – определить основные аспекты проблемы креативности и соответствующие направления научных психолого-педагогических исследований. Выявлено, что креативность обоснованно рассматривают как универсальную черту личности, интегральную творческую способность. В психолого-педагогических исследованиях подчеркивается важное место и роль креативности в профессиональной подготовке и деятельности.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article establishes that creativity is a complex, interdisciplinary problem that attracts the scientific interest of specialists in various fields of knowledge, especially pedagogy and psychology. The purpose of the article is to identify the main aspects of the problem of creativity and to outline the relevant areas of scientific psychological and pedagogical research. It is revealed that creativity is reasonably considered as a universal personality trait, an integral creative ability. Psychological and pedagogical research emphasizes the important place and role of creativity in training and activities. It was found that creativity is mainly associated with creativity and talent of the individual, with the development of his creative abilities. The connection of creativity with other personality traits, in particular with the level of its intellectual development, as well as with imagination, intuition, the need for self-actualization, etc., is being actively developed. It is stated that in the psychological and pedagogical scientific literature the question of at what age one should start work on the formation of creativity or which age is the most favorable for this continues to be discussed. Some scholars argue that the formation of creativity should begin in the early stages of personality development, others believe that especially favorable for the development of creativity is the senior school age. It was found that scientists are interested in the development of creativity in higher education, including pedagogy. Creativity is considered as a component of professional skill. One of the aspects of the problem of creativity and the corresponding direction of psychological and pedagogical research is creative thinking. The issue of creative competence is also being developed. Much of the research on certain issues is devoted to the conditions, methods and technologies of formation and development of creativity. These include creative environment, search and research and invention activities, practical classes, information and communication, interactive (game), design technologies, case method, design, modeling.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectтворчістьuk_UA
dc.subjectобдарованістьuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectпрофесійна майстерністьuk_UA
dc.subjectкреативна компетентністьuk_UA
dc.subjectкреативне мисленняuk_UA
dc.subjectтворчествоuk_UA
dc.subjectодаренностьuk_UA
dc.subjectразвитиеuk_UA
dc.subjectпрофессиональное мастерствоuk_UA
dc.subjectкреативная компетентностьuk_UA
dc.subjectкреативное мышлениеuk_UA
dc.subjectcreativityuk_UA
dc.subjecttalentuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectprofessional skilluk_UA
dc.subjectcreative competenceuk_UA
dc.subjectcreative thinkinguk_UA
dc.titleКреативність як предмет психолого-педагогічних досліджень вітчизняних вченихuk_UA
dc.title.alternativeКреативность как предмет психолого-педагогических исследований отечественных ученыхuk_UA
dc.title.alternativeCreativity as a subject of psychological and pedagogical research of domestic scientistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри права та правоохоронної діяльності



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.