Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3562
Назва: Організація і проведення наукових досліджень в галузі музичної педагогіки (за концепцією О. П. Рудницької)
Інші назви: Организация и проведение научных исследований в области музыкальной педагогики (концепция О. П. Рудницкой)
Organization and management of scientific studies in the field of music pedagogy (based on the concept of O. P. Rudnitskа)
Автори: Черкасов, Володимир Федорович
Черкасов, Владимир Федорович
Cherkasov, Volodimer Fedorovich
Ключові слова: наукові дослідження
організація і проведення наукових досліджень
музична педагогіка
музично-педагогічна освіта
наукові методи дослідження
научные исследования
организация и проведение научных исследований
музыкальная педагогика
музыкально-педагогическое образование научные методы исследования
scientific researches
organization and conducting of scientific researches
musical pedagogics
musical-pedagogical education
scientific methods of research
Дата публікації: 2019
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Черкасов В. Ф. Організація і проведення наукових досліджень в галузі музичної педагогіки (за концепцією О. П. Рудницької) / Володимир Федорович Черкасов // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. - Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. - Вип. 179. – С. 39-43.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (uk) У статті обгрунтовано погляди О. П. Рудницької на методику організації і проведення наукових досліджень з теорії та історії музичної педагогіки, теорії та методики навчання музики. Обмотивовано сутність науково-дослідної діяльності студентів факультетів мистецького спрямування педагогічних навчальних закладів, яка має на меті відтворення наукового та педагогічного потенціалу в галузі професійно-педагогічної та загальної мистецької освіти, трансформацію знань і розробок з музичного мистецтва, хореографії та образотворчого мистецтва в практику роботи вищих навчальних закладів, загальноосвітніх навчальних закладів та позашкільних навчальних закладів мистецького спрямування.
(ru) В стаmье обоснованы научные взгляды О. П. Рудницкой на методику организации и проведения научных исследований в области теории и истории музыкальной педагогики, теории и методики обучения музыки. Доведено сущность научно-исследовательской работы студентов факультетов искусствоведческого направления педагогических учебных заведений, которая предусматривает подготовку научного и педагогического потенциала в области профессионально-педагогического и общего художественного образования, трансформацию знаний и разработок в области музыкального искусства, хореографии и изобразительного искусства в практику работы высших учебных заведений, общеобразовательных учебных заведений искусствоведческого направления.
(en) The article substantiates the views of O. P. Rudnitskа on the methodology of organizing and conducting scientific research on the theory and history of musical pedagogy, theory and methodology of music education. The essence of the research activity of students of the faculties of the artistic direction of pedagogical educational establishments, which aims to recreate the scientific and pedagogical potential in the field of professional-pedagogical and general artistic education, transformation of knowledge and developments from musical art, choreography and fine arts into the practice of higher education establishments, general educational establishments and out-of-school educational institutions of artistic direction. Not left unattended O. P. Rudnytska and methods of research did not disregard. Among the theoretical methods it allocates the method of induction and deduction, analysis and synthesis, comparison, classification, abstraction and concretization and idealization, modeling and imaginary experiment. Empirical research methods include the following: analysis of the content of pedagogical documentation and the results of the activity, pedagogical observation, questioning, interview, questioning, testing, peer review, pedagogical experiment and methods of quantitative processing of research results. In addition, considerable attention is paid to statistical methods of scientific and pedagogical research. The author has proved that the research activity of future teachers of musical art includes: the implementation of fundamental theoretical, experimental and applied research in the field of musical-pedagogical and general musical education, conducted on the basis of specialized departments; solving common problems and balancing the links of the educational process with the student's scientific environment of the pedagogical university; introduction of the results of research into practice of professional-pedagogical artistic education and mass music education of youth.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3562
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.