Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3548
Назва: Історико-педагогічні особливості викладання іноземної мови в радянському союзі (50–80-ті роки ХХ століття)
Інші назви: Историко-педагогические особенности преподавания иностранного языка в советском союзе (50–80-е года ХХ века)
Historical-pedagogical peculiarities of teaching foreign language in the soviet union (50–80-ies of the XX century)
Автори: Нечепорук, Яна Сергіївна
Нечепорук, Яна Сергеевна
Necheporuk, Yana Serhiivna
Ключові слова: іноземні мови
технічні спеціалісти
інтенсивні методи навчання
комунікація
мовленнєва компетенція
державна політика
СРСР
иностранные языки
технические специалисты
интенсивные методы обучения
коммуникация
речевая компетенция
государственная политика
СССР
foreign languages
technical specialists
intensive teaching methods
communication
speech competence
state policy
USSR
Дата публікації: 2020
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Нечепорук Я. С. Історико-педагогічні особливості викладання іноземної мови в радянському союзі (50–80-ті роки ХХ століття) / Яна Сергіївна Нечепорук // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 186. – С. 146-150.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (uk) Стаття має на меті провести короткий аналіз розвитку систем інтенсивного навчання іноземної мови у Радянському союзі у період з середини до кінця ХХ століття. Дослідити: головні відмінності у принципах вивчення іноземної мови протягом 50–80-х років, розглянути законні та підзаконні акти, що впливали на основні принципи та головні навчальні підходи. Охарактеризувати еволюцію навчання іноземної мови в СРСР. Стаття заснована на базових теоретичних методах наукового дослідження (аналіз, синтез, історичний метод та ін.).
(ru) Целью данной статьи является проведение краткого анализа развития систем интенсивного обучения иностранному языку в Советском союзе в период с середины до конца ХХ века. Исследовать: главные различия в принципах изучения иностранного языка в течение 50–80х годов, рассмотреть законные и подзаконные акты, которые влияли на основные принципы и главные учебные подходы. Охарактеризовать эволюцию обучения иностранному языку в СССР. Статья основана на базовых теоретических методах научного исследования (анализ, синтез, исторический метод и др.).
(en) One of the urgent problems of the modern education system is the problem of its compliance with the strategic tasks facing the country. The development of international relations of Ukraine, as an integral part of our global strategy, is impossible without extensive intercultural communications. At the same time, modern realities require the intensification of this sphere of education. Considering the mentioned material, it can be concluded that the formation of approaches and methods for learning a foreign language in the twentieth century was a long process. Accordingly, it enables a thorough study of the peculiarities of teaching and learning aviation English. Currently, vocational training of foreign languages in higher technical education institutions, in particular aviation, has become a priority at the current stage of globalization and internationalization of the educational process, and is reflected in state documents. The purpose of the article is to analyze the development of intensive foreign language teaching systems in Soviet Union practice. The main tasks: studying the development of teaching a foreign language in 50-80s; consideration of the evolution of teaching a foreign language in the USSR. The need to improve the quality of higher technical education in the 50s – 80s of the XX century. Contributed to the return of foreign languages in the curriculum of technical universities. Various aspects of the organizational orientation of teaching foreign languages were studied and as a result it was found out that throughout the Soviet period the content of higher professional education of a specialist was determined, first of all, by the needs of the state and only then by the demands of the individual himself. Later and nowadays in independend Ukraine the question is raised about the interests and comprehensive personal development of a person and a specialist. It becomes a very actual point to train a highly qualified multilaterally developed specialists.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3548
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.