Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3510
Назва: Мовні ігри на уроках англійської мови
Інші назви: Языковые игры на уроках английского языка
Language games on english language learnin
Автори: Капітан, Тетяна Анатоліївна
Капітан, Тетяна Анатоліївна
Kapitan, Tetiana Anatoliivna
Ключові слова: гра
спілкування
мовленнєві навички
зацікавленість до уроку
концентрoвана увага
ефективність навчання
игра
общение
языковые навыки
заинтересованность в уроке
сконцентрированное внимание
эффективность обучения
game
communication
speech skills
interest in the lesson
the concentration of attention
effectiveness of training
Дата публікації: 2019
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Капітан Т. А. Мовні ігри на уроках англійської мови / Тетяна Анатоліївна Капітан // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 174. – С. 109-112.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (ua) У статті розглянуто роль гри як однієї з активних форм вироблення вміння спілкуватися іноземною мовою, обґрунтовано важливість гри для пожвавлення уроку, для досягнення природності в навчальному спілкуванні мовою, яку вивчають; для полегшення процесу засвоєння мовного матеріалу, вироблення зацікавленості до навчальної праці.
(ru) В статье рассматривается роль игры как одной из активных форм обучения общению на иностранном языке, обосновывается значимость игры для оживления урока, для внесения естественности в учебное общение на языке, который изучают; для облегчения процесса усвоения языкового материала, для обеспечения интереса к учебному труду.
(en) Nowadays, the teachers face a very serious challenge of the school reform. The main task is to intensify the educational process, as well as to improve teaching methods. The main task of the teacher is for the students not to lose interest in the subject they study and for each student to have access to the material. Games are used as a method for solving practical, educational and developmental problems. They have a significant place in organizing and conducting the educational process. Games provide much help in solving these issues. After all, the games that are used at the lessons give good results, increase the interest of students and also help them to concentrate their attention on the main task-mastering speaking skills during the game and increase the activity. With the help of games, speech patterns are automated in a «live situation», there are rules that need to be performed, and the following raises discipline and character. In order to win, we must overcome the difficulties, obstacles, develop intelligence, memory and attention. It is necessary to use games for the development of the skills of spoken language, reading and for studying grammatical material. We view the game as one of the active forms of communication learning in English. With the help of the game quietly assimilates the vocabulary, developed the ability to express their thoughts in English. Games should be conducted not only with junior pupils, but also with senior pupils while repeating the linguistic material and improving the skills and abilities to be used in oral speech.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3510
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Мовні ігри на уроках англійської мови.pdf673,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.