Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧубар, Василь Васильович-
dc.contributor.authorЧубарь, Василий Васильевич-
dc.contributor.authorChubar, Vasily Vasilyevich-
dc.date.accessioned2021-04-19T21:53:31Z-
dc.date.available2021-04-19T21:53:31Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧубар В. В. Формування ключових компетентностей в учнів старшої школи в процесі профільного навчання технологій виробництва / Василь Васильович Чубар // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 191. – С. 185-190.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3497-
dc.description.abstract(uk) Стаття присвячена проблемі удосконалення формування ключових компетентностей в учнів старшої школи у процесі профільного навчання технологій виробництва. В дослідженні запропоновано напрямки реалізації компонентів ключових компетентностей у навчанні в процесі реалізації творчих проектів шляхом логічного, послідовного, методично обґрунтованого використання методик і технологій навчання одночасно на різних рівнях складності із врахуванням професійних намірів та пізнавальних можливостей старшокласників.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Статья посвящена проблеме усовершенствования формирования ключевых компетентностей в учащихся старшей школы в процессе профильного обучения технологий производства. В исследовании предложены направления реализации компонентов ключевых компетентностей в обучении в процессе реализации творческих проектов путем логического, последовательного, методически обоснованного использования методик и технологий обучения одновременно на различных уровнях сложности с учетом профессиональных намерений и познавательных возможностей старшеклассников.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article is devoted to the problem of improving the formation of key competencies among high school students in the process of specialized training in production technologies. In the search for ways to improve the formation of key competencies among high school students in the process of specialized training in production technologies, it was believed that the effectiveness of their formation would increase if: – During the educational and cognitive process, activity-oriented and personal-oriented approaches will be consistently applied by implementing creative projects that require the application of knowledge and skills obtained in studying school subjects at various stages of education and integrating them into the project process; – the formation process will correspond to the specifics of the creative process for assimilating the methods of scientific and practical search for new, original solutions; – positive motivation will be provided regarding independent creative activity when performing individual and group creative projects. Based on the results of the study of the problem, conditions are proposed that will contribute to improving the effectiveness of the formation of key competencies in teaching high school students in the process of specialized training in production technologies. The directions of realization of components of key competencies in training in the process of implementation of creative projects are proposed by logical, consistent, methodically justified use of teaching methods and technologies at the same time at different levels of complexity taking into account professional intentions and cognitive capabilities of high school students. The study examined only a separate aspect of the problem of improving the formation of key competencies in education in high school students in the process of specialized technology training. Further work is desirable to look for ways to improve the cognitive activities of high school students in learning competencies, in particular: – use of project activity as one of the leading factors, which activates intellectual and innovative cognitive activity; – optimal use of an active and personal-oriented approach in the educational and educational process; – Links of project activities with the social production sector, depending on the type of production activities and, accordingly, vocational education of high school students.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectключові компетентностіuk_UA
dc.subjectпрофільне навчанняuk_UA
dc.subjectстаршокласникиuk_UA
dc.subjectкомпетенціяuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectтворчий проектuk_UA
dc.subjectключевые компетентностиuk_UA
dc.subjectпрофильное обучениеuk_UA
dc.subjectстаршеклассникиuk_UA
dc.subjectкомпетенцияuk_UA
dc.subjectкомпетентностьuk_UA
dc.subjectтворческий проектuk_UA
dc.subjectkey competenceuk_UA
dc.subjectprofile traininguk_UA
dc.subjectseniorsuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcreative projectuk_UA
dc.titleФормування ключових компетентностей в учнів старшої школи в процесі профільного навчання технологій виробництваuk_UA
dc.title.alternativeФормирование ключевых компетентностей в учащихся старшей школы в процессе профильного обучения технологий производстваuk_UA
dc.title.alternativeFormation of key competencies of high school students in the process of specialized training in production technologiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.