Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3491
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВалькевич, Раїса Андріївна-
dc.contributor.authorВалькевич, Раиса Андреевна-
dc.contributor.authorValkevich, Raisa Andreivna-
dc.date.accessioned2021-04-18T22:13:28Z-
dc.date.available2021-04-18T22:13:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВалькевич Р. А. Формування сценічно-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музичного мистецтва / Раїса Андріївна Валькевич // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 174. – С. 72-76.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3491-
dc.description.abstract(ua) У статті розглянуто важливий домінантний етап підготовки концертного виступу студента, його психологічної мобілізації в умовах напруженої діяльності. Формування високої продуктивності виконавського процесу як кінцевого продукту,залежить від самооцінки студента та психологічних навичок самоконтролю. Оскільки кінцевий концертний виступ є продуктом (педагога і студента), він розглядається з урахуванням цієї позиції та рішення проблем які, безумовно, криються в педагогічному підготовчому етапі.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассмотрено важный доминантный этап подготовки концертного выступления студента, его психологической мобилизации в условиях напряженной концертной деятельности. Формирование высокой продуктивности исполнительского процесса как конечного продукта который зависит от самооценки студента, его психологических навыков самоконтроля. Концертное выступление студента является законченным продуктом (педагога и студента) и он рассматривается с учётом решения проблем, которые скрываются в подготовительномuk_UA
dc.description.abstract(en) Performing activities of a musician is impossible without mobilizing both creative and physical, psychomotor and emotional efforts. Practical skills, knowledge and skills of the student determine the level of his performing activities in conjunction with initiative creative imagination and the presence of emotional intelligence. The work of a professional teacher-musician involves daily work on oneself, which is physically and mentally quite exhausting. Possession of the technique of psychomotorics helps the student to become a winner, to reveal endurance, working capacity, concentration both physical and moral. Dominance, first of all, manifests itself in the decisive role of this period of time relative to the entire pre-concert period of preparation. And the productivity of work and the productivity of the creative imagination of the performer will be designated the last 6-7 days before the ledge, which depends on his understanding of the priorities of the program being execute. Thus, it becomes possible to define the task of the dominant stage of training the performer's music for a public appearance. Formation of high productivity of the performing process as an end product which depends on the student's self-esteem, his psychological skills of self-control. The student's concert performance is a finished product (teacher and student) and it is considered taking into account the solution of problems that are hidden in the preparatory pedagogical stage. The obvious and most responsible period for public speaking is the above mentioned period in the general stage of preparation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectдоминантный этап подготовкиuk_UA
dc.subjectсамоконтрольuk_UA
dc.subjectволевая регуляцияuk_UA
dc.subjectпродуктивностьuk_UA
dc.subjectодухотворение воображенияuk_UA
dc.subjectвзаимодействии исполнителя и слушателяuk_UA
dc.subjectпсихомоторикаuk_UA
dc.subjectthe dominant stage of preparationuk_UA
dc.subjectself-controluk_UA
dc.subjectvolitional regulationuk_UA
dc.subjectthe productivity spiritualization of the creative imaginationuk_UA
dc.subjectthe interaction of the performer and the listeneruk_UA
dc.subjectthe psychomotoruk_UA
dc.titleФормування сценічно-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeФормированип сценическо-исполнительского самоконтроля будущих учитнлей музыкального искусстваuk_UA
dc.title.alternativeThe formulation of the scenic productiveness is the self-control of the students of the music universities and future pedagogues of musicuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.