Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3454
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorУличний, Ігор Любомирович-
dc.contributor.authorУличный, Игорь Любомирович-
dc.contributor.authorUlichny, Igor Lyubomyrovich-
dc.date.accessioned2021-04-14T22:28:36Z-
dc.date.available2021-04-14T22:28:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationУличний І. Л. Психолого-педагогічне проектування профорієнтаційної роботи із старшокласниками в процесі профільного навчання / Ігор Любомирович Уличний // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 178. – С. 201-206.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3454-
dc.description.abstract(uk) У статті розглянуто психолого-педагогічне проектування профорієнтаційної роботи із старшокласниками з урахуванням особливостей профільного навчання. Охарактеризовано етапи проектування професійного становлення особистості, виокремлено підмодулі психолого-педагогічного проектування профорієнтаційної роботи. Визначено умови професійного самовизначення школярів в умовах профільного навчання.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассмотрено психолого-педагогическое проектирование профориентационной работы из старшеклассниками с учетом особенностей профильного обучения. Охарактеризованы этапы проектирования профессионального становления личности, выделены подмодули психолого-педагогического проектирования профориентационной работы. Определены условия профессионального самоопределения школьников в условиях профильного обучения.uk_UA
dc.description.abstract(en) Profiling training is needed to ensure the individual needs of students demonstrating an increased interest in individual subjects for professional self-determination of senior pupils, to facilitate their adaptation to independent living. Needed today is the development and successful use of effective methods of psychological and pedagogical designing of vocational guidance, focused on comprehensive consideration of the features of profile training in high school. One of the ways to increase the effectiveness of professional self-determination of students is introduction in educational process methods of psychological-pedagogical development of career guidance events aimed at building high school capacity for professional self-improvement. This technique is a dynamic educational strategy for the revitalization of the individual. It is dynamic focuses in the development of modern student (ideals, values, beliefs, motives, activities) and the social situation of development (socio-political, economic, environmental changes), which are determined by the increasing demands of the professional environment of the future professional. Psychological and pedagogical designing of vocational work with high school students is a complex, multilevel hierarchical system, which combines three subsystems: social planning, which provides for the coordination of the content of professional orientation work with the demands of modern society; psycho-pedagogical design, which is developed in General educational institutions, components of which are the projects of all participants in the educational process of secondary school; personal design, which is based on the draft professional growth of the individual under the actual and the potential future. From the position of interaction of subjects of education, it is expedient to allocate such pcmodel psychological and pedagogical designing of vocational guidance: vocational guidance of the class teacher; career guidance in the process of studying the basic disciplines of the school component; career guidance in the process of studying variable programs; extracurricular educational work; extracurricular educational activities. Personal orientation projectbased learning contributes to successful professional self-determination, choice high school students professional future and career. Necessary to organize special events aimed at determining the readiness of teachers to work in conditions of profile training, assisting teachers in the development and use of new technologies in the system of profile education, contributing to professional self-schoolchildren.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectпрофесійне самовизначенняuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічне проектуванняuk_UA
dc.subjectпрофільне навчанняuk_UA
dc.subjectпрофесійна орієнтаціяuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічна діагностикаuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічне моделюванняuk_UA
dc.subjectпрофессиональное самоопределениеuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогическое проектированиеuk_UA
dc.subjectпрофильное обучениеuk_UA
dc.subjectпрофессиональная ориентацияuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогическая діагностикаuk_UA
dc.subjectпсихологопедагогическое моделированиеuk_UA
dc.subjectprofessional self-determinationuk_UA
dc.subjectpsycho-pedagogical designuk_UA
dc.subjectspecialized educationuk_UA
dc.subjectprofessional orientation and psychological-pedagogical diagnosticsuk_UA
dc.subjectpsycho-pedagogical modelinguk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічне проектування профорієнтаційної роботи із старшокласниками в процесі профільного навчанняuk_UA
dc.title.alternativeПсихолого-педагогическое проектирование профориентационной работы из старшеклассниками в процессе профильного обученияuk_UA
dc.title.alternativePsychological and pedagogical designing of vocational work with high school students in the process of profile traininguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри психології та соціальної роботи



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.