Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3440
Назва: Сутність феномену вокально-хорового виховання школярів
Інші назви: Сущность феномена вокально-хорового воспитания школьников
Phenomenicity of vocal-choir education of schools
Автори: Дідич, Галина Степанівна
Дидыч, Галина Степановна
Didych, Galina Stepanivna
Ключові слова: вокально-хорове виховання
хоровий колектив
учні
вчитель музичного мистецтва
керівник хору
вокально-хоровое воспитание
хоровой колектив
ученики
учитель музыкального искусства
руководитель хора
vocal-choral education
choral group
students
teacher of musical art
head of the choir
Дата публікації: 2019
Видавництво: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Дідич Г. С. Сутність феномену вокально-хорового виховання школярів / Галина Степанівна Дідич // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 178. – С. 93-97.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (uk) У статті розкривається сутність феномену проблеми вокально-хорового виховання школярів, яке сприяє розвитку фантазії, уяви учнів, розвитку їхніх музично-вокальних здібностей, розкриттю їхньої особистості та творчих можливостей, а також допомагає у вихованні здатності сприймати, переживати, розуміти й цінувати прекрасне в мистецтві, природі, у суспільних відносинах, що є необхідною ланкою в системі всебічного виховання. Вокально-хорове виховання є дієвим засобом музично-естетичного виховання школярів, яке розвиває музикальність, пам’ять, мислення, мовлення, сприйняття та інші якості.
(ru) В статье раскрывается сущность феномена проблемы вокально-хорового воспитания школьников, способствующее развитию фантазии, воображения учащихся, развитию их музыкально-вокальных способностей, раскрытию их личности и творческих способностей, помогающее в воспитании способности воспринимать, переживать, понимать и ценить прекрасное в искусстве, природе, в общественных отношениях, что является необходимым звеном в системе всеобщего воспитания. Вокально-хоровое воспитание – это действенное средство музыкально-эстетического воспитания школьников, способствующее развитию музыкальности, памяти, мышления, восприятия и других качеств.
(en) The article is devoted to revealing the essence of the phenomenon of the problem of vocal and choral education of schoolchildren, which promotes the development of imagination, imagination of students, their musical and vocal abilities, the disclosure of their personality and creative possibilities, and also helps in the education of the ability to perceive, experience, understand and appreciate the beautiful in art, nature, in public relations, which is a necessary link in the system of comprehensive education. Vocal choral education is an effective means of musical and aesthetic education of schoolchildren, which develops musicality, memory, thinking, speech, perception and other qualities. Singing as an executive process develops various not only musical abilities (musical rumor, emotional sensitivity to music, etc.) but also such general qualities as ability to listen and memorize, attention, persistence in overcoming difficulties, imagination, independence. Vocal choral music is the most important branch of art not only due to the presence of the text in it, but also because it has intonational expressiveness, chastity, and breathing, which form the basis of musical expression. Children, participating in choral singing, are not only listeners but also performers. Choral singing helps to raise students' sense of collectivism, comradity, collective responsibility. It is based on an agreed, conscious, creative collective action. Without a shared experience of the artistic image of a song, there can be no expressive performance, ensemble, order, single sound, and so on. The implantation of aesthetic perception skills in musical-choral art is often a bridge to turning to other types of art-painting, sculpture, choreography, etc., contributes to the understanding of beauty in life and nature. In the process of vocal-choral education, students not only acquire knowledge about singing voices, they also develop and improve vocal-technical and artistic skills, develop a voice, musical-aesthetic taste. In the process of vocal education is the formation of personality. The principle of education is very important for general education, which aims at the comprehensive development of the individual. Choral singing is a compulsory form of musical education of pupils, which encompasses children at all lessons. In addition to the lessons, choral education is given a significant place in extra-curricular work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3440
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Сутність феномену вокально-хорового виховання школярів.pdf687,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.