Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3410
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКраснощок, Інна Петрівна-
dc.contributor.authorКраснощок, Инна Петровна-
dc.contributor.authorKrasnoshcok, Inna Petrivna-
dc.date.accessioned2021-04-08T22:40:41Z-
dc.date.available2021-04-08T22:40:41Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКраснощок І. П. Виховний потенціал закладу вищої освіти: структура та критерії розвитку / Інна Петрівна Краснощок // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 180. – С. 90-97.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/3410-
dc.description.abstract(uk) Стаття присвячена проблемі формування й розвитку виховного потенціалу закладу вищої освіти. Запропоновано авторський підхід до трактування поняття «виховний потенціал закладу вищої освіти». На основі аналізу сутнісних характеристик виховного потенціалу закладу вищої освіти розкрито зміст його структурних компонентів, критеріїв та основних етапів розвитку.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Статья посвящена проблеме формирования и развития воспитательного потенциала учреждения высшего образования. Предложен авторский подход к трактовке понятия «воспитательный потенциал учреждения высшего образования». На основе анализа сущностных характеристик воспитательного потенциала учреждения высшего образования раскрыто содержание его структурных компонентов, критериев и основных этапов развития.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article is devoted to the definition and theoretical substantiation of the educational potential formation peculiarities of a modern institution of higher education, which determines its ability to form special values, qualities and traits of students as subjects of personal and professional development (selfdevelopment), providing them with competitive advantages among future specialists who acquired higher education in similar educational programs in other establishments of higher education. In view of the outlined problem, attention is paid to the essence of the concepts of «potential», «students» upbringing», «upbringing activity of the institution of higher education», which are basic for understanding the substantive characteristics of the educational potential of the institution of higher education. It has been substantiated that the educational potential of an institution of higher education is the inherent set of parameters that determine (ensure) the availability of a system of upbringing resources and opportunities to carry out, if needed (necessary), certain efforts, influences, actions aimed at personal development and formation of students that can be used, mobilized and realized, under certain conditions for upbringing activities, with the purpose of solving specific problems of personal and professional formation of the future specialist, formation of their competence, the capacity for self-development and self-realization in modern social and professional environment. It has been found out that the content of the upbringing potential of establishment of higher education is determined by the set of upbringing goals and tasks of personal and professional formation of future specialists, which can be achieved by creating favorable conditions for the usage, mobilization, accumulation, multiplication of the system of upbringing resources and the planned activities of purposeful upbringing activities, using internal or externally involved means of upbringing students. According to the analysis, it has been proposed to distinguish four interrelated components in the structure of the upbringing potential of the institution of higher education, namely: target, axiological, resource, organizational and managerial. Clarification of the structural components content of the educational potential of the institution of higher education has allowed to formulate the criteria and stages of its development (formation).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherРВВ ЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectвиховання студентівuk_UA
dc.subjectвиховна діяльністьuk_UA
dc.subjectвиховні ресурсиuk_UA
dc.subjectпотенціалuk_UA
dc.subjectвиховний потенціал закладу вищої освітиuk_UA
dc.subjectвоспитаниеuk_UA
dc.subjectвоспитание студентовuk_UA
dc.subjectвоспитательная деятельностьuk_UA
dc.subjectвоспитательные ресурсыuk_UA
dc.subjectпотенциалuk_UA
dc.subjectвоспитательный потенциал учреждения высшего образованияuk_UA
dc.subjectupbringinguk_UA
dc.subjectupbringing of studentsuk_UA
dc.subjectupbringing activityuk_UA
dc.subjectupbringing resourcesuk_UA
dc.subjectpotentialuk_UA
dc.subjectupbringing potential of the institution of higher educationuk_UA
dc.titleВиховний потенціал закладу вищої освіти: структура та критерії розвиткуuk_UA
dc.title.alternativeВоспитательный потенциал учреждений высшего образования: структура и критерии развитияuk_UA
dc.title.alternativeUpbringing potential of institution of higher education: structure and development criteriauk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.