Проблема використання англійської мови у процесі викладання курсу «Основи інклюзивної освіти»

Abstract
(uk) У статті розглядається проблема використання англійської мови у процесі вивчення курсу «Основи інклюзивної освіти». У своєму дослідженні автор опирається на загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, теорію структуральної лінгвістики, нелінійні фрактальні лінгвістичні системи. Це дає практичну можливість у процесі опанування студентами даної дисципліни паралельно із основною україномовною інклюзивною компетенцією, засвоїти ще додатково певні когнітивні основи оволодіння англомовною інформацією.
(en) The paper deals with the problem of usage of the English language in the process of studying discipline «The basis of inclusive education». The author in this scientific research grounds upon Common European Framework of Reference for Languages. It is a conseguence with transforming of the system of education in Ukraine to a great extent for correlation with pedagogical process that it have been in European Union. It is connected with development of the Bologna process. Besides that, author exploits the theory of the structural linguistics and non-line fractional linguistic system. It permits for its through practice, at the process of the learning of course «The basis of inclusive education». Moreover, concurrently with Ukrainian linguistic inclusive competences of students more under learns the certain cognitive basis of mastering English speech information, that is bound up with inclusive education. It is utilizations of the methodology of the structural linguistics that gives possibility for lecturer compouse a dictionary don`t for alphabetically but with the certainty semantic (thematic) principle. In this dictionary for the lexical units when they all is bounds up with inclusive education and itbe able forms the semantic fields. At that time, it utilizes the technology for the classification of the professional concepts, terms be able occurs in a different way. For this purpose author exploits the innovational technology with non-line fractionallinguistic system using this innovational technology gives ability to assignement for students various informations about inclusive education. However, characteristic feature of non-line fractional linguistic system is the scaling and the concept dynamism. It is basises at the integration between the chaotic and the well-ordered English speech informational streams that natural or artificial penetrates into educational process from the Internet, newspaper and other.
Description
Keywords
інклюзивна освіта, загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, структуралізм, структуральна лінгвістика, нелінійні фрактальні лінгвістичні системи, inclusive education, Common European Framework of Reference for Languages, structuralism, structural linguistics, non-line fractional linguistic system
Citation
Лабенко О. В. Проблема використання англійської мови у процесі викладання курсу «Основи інклюзивної освіти» / Олександр Віталійович Лабенко // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Філологічні науки = Research Bulletin. Series: Philological Sciences / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : КОД, 2019. – Вип. 175. – С. 863-869.