Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2738
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВолчанська, Ганна Василівна-
dc.contributor.authorVolchanska, Hanna-
dc.date.accessioned2017-10-30T10:53:16Z-
dc.date.available2017-10-30T10:53:16Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВолчанська Г. В. Вивчення мови творів Лесі Ворониної на заняттях гуртка / Ганна Василівна Волчанська // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Філологічні науки / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : Авангард, 2017. – Вип. 151. – С. 133-143.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2738-
dc.description.abstract(ua) У статті схарактеризовано особливості позакласної роботи з української мови в сучасній школі, визначено типові риси проведення інтегрованих (українська мова і література) занять у гуртках; визначено методичні аспекти вивчення мови творів Лесі Ворониної на заняттях гуртка; запропоновано орієнтовний план-конспект одного засідання гуртка.uk_UA
dc.description.abstract(en) Extracurricular work is an integral part of teaching Ukrainian Language and Literature to secondary school students. It follows classroom lessons and serves to broaden, extend and improve school students’ knowledge. Moreover, it promotes integrated learning, particularly the possibility to combine Ukrainian Language and Ukrainian / World Literature classes. Rather free format of conducting such extracurricular classes allows the teacher to experiment with formats, methods, to adjust basic scheme of text analysis to definite tasks, make their own accents. This year pupils are learning Ukrainian Literature according to the new State program for secondary school (Cabinet of Ministers decree № 1392 on 23 November 2011) which follows the State standard for secondary and high school teaching. The pupils of the 5-th and 6-th grade will correspondently explore the works of Lesia Voronyna, a contemporary children writer. After school students have discussed these stories at regular Literature classes, they can discover language peculiarities of the works at the Language Society meeting. Pupils can be suggested to survey anthroponyms, toponyms, zoonyms and other proper names which they have come across while reading. Methods and approaches can vary: exciting teacher’s stories about the language of Lesia Voronyna’s stories, pupil’s reports, pupil’s own researches, group analysis of the selected linguistic phenomena. The paper provides a scheme for conducting a Language Society meeting on this issue.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЦентр оперативної поліграфії «Авангард»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesФілологічні науки;-
dc.subjectпозакласна роботаuk_UA
dc.subjectгурткова роботаuk_UA
dc.subjectвласні назвиuk_UA
dc.subjectextracurricular workuk_UA
dc.subjectlanguage societyuk_UA
dc.subjectproper namesuk_UA
dc.titleВивчення мови творів Лесі Ворониної на заняттях гурткаuk_UA
dc.title.alternativeЕxploring the language of Lesia Voronyna’s works at ukrainian language society classesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри української філології та журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Вивчення мови творів Лесі Ворониної на заняттях гуртка.pdf345,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.