Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2701
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСвещинська, Наталя Василівна-
dc.contributor.authorСвещинская, Наталья Васильевна-
dc.contributor.authorSveshinska, Natalya Vasylivna-
dc.date.accessioned2017-09-15T05:54:01Z-
dc.date.available2017-09-15T05:54:01Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСвещинська Н. В. Теоретичне підгрунтя формування ціннісних орієнтацій особистості в музично-педагогічному процесі / Наталя Василівна Свещинська // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 157. – С. 129-134.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2701-
dc.description.abstract(uk) Стаття присвячена питанням теоретичних основ формування ціннісних орієнтацій особистості під час навчання на музично-педагогічних та мистецьких факультетах у вищих навчальних закладах. Суспільні перетворення призводять і до зміни педагогічних завдань та цілей навчання, спрямуванням на індивідуально-ціннісне ставлення до мистецтва та до майбутньої професії. Діалогічна парадигма музичної освіти полягає у співтворчості в процесі ціннісної взаємодії між творцем та його творіння через співпереживання та співтворчість.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Статья посвящена вопросам теоретических основ формирования ценностных ориентаций личности во время обучения на музыкально-педагогических и факультетах искусств в высших учебных заведениях. Преобразования в обществе приводят и к смене педагогических заданий и целей обучения, которые направлены на индивидуально-ценностное отношение к искусству и к будущей профессии. Диалогическая парадигма музыкального образования основывается на сотворчестве в процессе ценностного взаимодействия между творцом и его творением через сопереживание и сотворчество.uk_UA
dc.description.abstract(en)The article is devoted to theoretical bases of formation of value orientations of personality in studying for music teaching and the art faculties in higher educational institutions. Social changes lead to a change in pedagogical tasks and learning goals, focus on personal and value attitude to art and to the future profession. The Dialogic paradigm of music education lies in the co-creation of value in the process of interaction between the Creator and his creation through empathy and co-creation. Such co-creation depends on the scale of levels of personal development, from the level of hoarding ideas and opportunities that need to «materialize», as well as the capacity for empathy and co creation, gives the impulse for artistic Perian. In the scientific studies.Asafiev and O. Losev in musicological writings of modern scientificers N. Lobanov, V. Medushevskaya, Is.Nazish, A. Sokolov, V. Kholopova, Yuri Kholopov, T. Cherednichenko and others considered different aspects of understanding music as a phenomenon of art: psychological aspects of perception; the range of aesthetic and axiological issues related to personal and valuable attitude. If to interpret axiological ideas of modern scholars (I. Bekh,.Drapcho, A. Kiryakov, A. Rudnitskaya, G. Shulga, etc.) in the world of musical values, the concept of «orientation» would mean the process that begins with the assimilation of foreign musical form via the «appearance experiences» (A. Losev) – up to catharsis, to Dialogic communication, which provides the ability to perceive the musical message of the author as a result comunit, that is, dialogue). Established in pedagogy mechanisms for the orientation values are in conflict with reglamentavimo of educators who continue to offer funds to the development of the world «ready», which prevents the deployment process of the ascent of the individual to the values of life and culture. The works of the famous philosopher A. Losev is one feature of the interaction of music and philosophy, the need for which is constantly felt to this day because it reflects the desire of modern man to a holistic vision of musical space. The inclusion of a person through art in the great spiritual realm is one of the phenomena of human existence. Isolated in the set that creates the art, performs one of its core functions – communication, Association, According to the theory of value, the norm acts as an external regulator, while value is an internal controller determines the personal attitude to the object and subject. The music orientation on a certain rule in the search for truth is difficult, because the music is extremely broad and complex phenomenon consisting of many «musics», where each of them has its own truth, its own being, its own norm.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectціннісні орієнтаціїuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectмузично-педагогічний процесuk_UA
dc.subjectценностные ориентацииuk_UA
dc.subjectличностьuk_UA
dc.subjectмузыкально-педагогический процессuk_UA
dc.subjectvalue orientationuk_UA
dc.subjectpersonalityuk_UA
dc.subjectmusical-pedagogical processuk_UA
dc.titleТеоретичне підгрунтя формування ціннісних орієнтацій особистості в музично-педагогічному процесіuk_UA
dc.title.alternativeТеоретические основы формирования ценностных ориентаций личности в музыкально-педагогическом процессеuk_UA
dc.title.alternativeTheoretical study of the formation of value orientations of personality in the musical-pedagogical processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.