Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2692
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНазаренко, Марина Павлівна-
dc.contributor.authorНазаренко, Марина Павловна-
dc.contributor.authorNazarenko, Maryna Pavlivna-
dc.date.accessioned2017-09-15T05:20:20Z-
dc.date.available2017-09-15T05:20:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНазаренко М. П. Інструментально-виконавська діяльність як складова фахової майстерності сучасного вчителя музичного мистецтва / Марина Павлівна Назаренко // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 157. – С. 168-173.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2692-
dc.description.abstract(uk) Стаття висвітлює специфіку, зміст та форми інструментально-виконавської діяльності вчителя музичного мистецтва загальноосвітньої школи. Проаналізовано науково-методичний та практичний досвід підготовки студентів мистецьких факультетів в інструментальних класах, накреслено способи оптимізації цього процесу з урахуванням сучасних вимог.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Статья освещает специфику, содержание и формы инструментально-исполнительской деятельности учителя музыкального искусства общеобразовательной школы. Проанализированы научно-методический и практический опыт подготовки студентов факультетов искусств в инструментальных классах, намечены способы оптимизации этого процесса с учетом современных требований.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article highlights the particularity, contents and forms of instrumental performance of a teacher of music in secondary school. The improving of the process of a future music teacher’s training means the implementation of new up-to-date approaches and methods into the system of training at art faculties. Music classes at secondary school have their own specifics and serve the important functions, such as aesthetic, cognitive, educational. Creating centers of aesthetic education of pupils in secondary schools significantly expands and at the same time deepens the requirements to musical training for music professionals who need to skillfully play the role of a teacher and accompanist, illustrator, soloist (singer, instrumentalist) and lecturer. The preparation for these types of professional activities is in the curriculum and is performed in the classroom for primary and secondary instruments, orchestral and accompanist classes, instrumental ensemble. A complete musical instrumental training of students is impossible without interdisciplinary connections. The interaction with such subjects as choral conducting, solo singing, vocal ensemble, school song repertoire, history of music, harmony, analysis of musical forms, polyphony arrangements and methods of musical education is especially important. This comprehensive mastering of school repertoire (instrumental, vocal and choral) prepares future teachers to different kinds of music and educational activities, such as conducting music lessons, supervising of musical circles (choirs, orchestras, vocal and instrumental ensembles), teaching particular music courses in aesthetic centers, being a concertmaster of a choir, band, or orchestra, accompaniment to soloists (vocalists, instrumentalists). The article analyses the methodological and practical experience of training of art schools student in instrumental classes, outlines the ways of optimizing the process to meet modern requirements.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectінструментально-виконавська підготовкаuk_UA
dc.subjectконцертмейстерuk_UA
dc.subjectмайбутній вчитель музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectоптимізація навчального процесуuk_UA
dc.subjectпедагог-музикантuk_UA
dc.subjectинструментально-исполнительская подготовкаuk_UA
dc.subjectконцертмейстерuk_UA
dc.subjectбудущий учитель музыкального искусстваuk_UA
dc.subjectоптимизация учебного процессаuk_UA
dc.subjectпедагог-музыкантuk_UA
dc.subjectinstrumental and performance traininguk_UA
dc.subjectaccompanistuk_UA
dc.subjectfuture teachers of musicuk_UA
dc.subjectthe ways of optimizing the educational processuk_UA
dc.subjectmusic teacheruk_UA
dc.titleІнструментально-виконавська діяльність як складова фахової майстерності сучасного вчителя музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeИнструментально-исполнительская деятельность как составляющая профессионального мастерства современного учителя музыкального искусстваuk_UA
dc.title.alternativeThe instrumental and performance activity as a component of professional skills of modern teacher of musical artsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.