Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2690
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГрозан, Світлана Вікторівна-
dc.contributor.authorГрозан, Світлана Вікторівна-
dc.contributor.authorGrosan, Svetlana Viktorivna-
dc.date.accessioned2017-09-15T05:14:53Z-
dc.date.available2017-09-15T05:14:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГрозан С. В. Сутність і структура професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / Світлана Вікторівна Грозан // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 157. – С. 156-159.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2690-
dc.description.abstract(uk) У статті на основі аналізу наукових джерел розглянуто структурні компоненти професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва, яка включає в себе такі важливі складові як «музична компетентність», «виконавська компетентність», «музично-виконавська компетентність», «науково-дослідна компетентність», «інформаційна компетентність» тощо.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье на основе анализа научных источников рассмотрены структурные компоненты профессиональной компетентности будущих учителей музыкального искусства, которая включает в себя такие важные составляющие как «музыкальная компетентность», «исполнительская компетентность», «музыкально-исполнительская компетентность», «научно-исследовательская компетентность», «информационная компетентность»uk_UA
dc.description.abstract(en) With the introduction of the Bologna process in the countries of Western and Central Europe intensified interest in the competence approach in higher professional education. Necessity of perfection of process of formation of professional competence of musicians is implemented with the socio-cultural situation in a society and a country that is rapidly changing. An important factor is the training of a skilled worker who is fluent in their profession, ready to constant professional growth, socially and psychologically adapted, which enables the users to socialize in modern society. In article on the basis of analysis of scientific sources are considered structural components of professional competence of future teachers of musical art, which includes such important components as «musical competence», «performance competence», «musical and performing competence», «scientific competence», «information competence». Рrofessional competence of future teachers of musical art involves levels of development of musical creative abilities and professional competences, among which the most important are music, performing, music performance, information and scientific competence, as the main criteria of professional competence of future teachers of musical art musical ability; emotional and volitional qualities; motivational and value orientation; musical performing skills and knowledge.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectмайбутній вчитель музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectкомпетентностьuk_UA
dc.subjectпрофессиональная компетентностьuk_UA
dc.subjectбудущий учитель музыкального искусстваuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectfuture teacher of musicuk_UA
dc.titleСутність і структура професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeThe essence and structure of professional competence of future teachers of musical artuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.